Handelskollektivvertrag

Hungarian translation: kereskedelmi kollektív szerződés

09:16 Feb 9, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Ausztria
German term or phrase: Handelskollektivvertrag
úgy tűnik, ez valami szövetségi szintű kollektív szerződés (lényegében egy törvény), de nem tudom, magyarra hogyan fordítsam?
kereskedelmi dolgozók kollektív szerződése? (zárójelben azt hiszem, meghagyom majd a német eredetit, de egyszer fordul csak elő a szövegben, és muszáj lefordítani)
előre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:kereskedelmi kollektív szerződés
Explanation:
kereskedelem területén kötött kollektív szerződés. Ez lehet egy szakágazatra vonatkozó, vagy pl. egy nemzetközi cégnél a belső kollektív szerződés is. Szövegkörnyezettől függ.
Selected response from:

Gabriella Török
Grading comment
Ferinek nagyon köszönöm az "ágazati" ötletét - végül "a kereskedelmi ágazat kollektív szerződése" lett a fordítás nálam.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kereskedelmi kollektív szerződés
Gabriella Török
5kereskedelmi közösség szerződése
Andras Szekany


Discussion entries: 7





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kereskedelmi közösség szerződése


Explanation:
nem a dolgozók kollektív szerződése, hanem a kereskedelmi társaság (pl. szövetkezet) egymás közötti (de akár kliensekkel kötött) szerződése

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-02-09 10:21:51 GMT)
--------------------------------------------------

egyáltalán, hol van az eredeti szövegből beidézett részlet? Amitől érthetőbb/kibogozhatóbb lenne ez a .... hm. szó.

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ferenc BALAZS: Létezik, hogy még sosem hallottál a Kollektivvertragról?
48 mins
  -> magam részéről szavaztam is mellette volt valaha, régen, de ettől még nem minden arany, ami fénylik

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kereskedelmi kollektív szerződés


Explanation:
kereskedelem területén kötött kollektív szerződés. Ez lehet egy szakágazatra vonatkozó, vagy pl. egy nemzetközi cégnél a belső kollektív szerződés is. Szövegkörnyezettől függ.

Gabriella Török
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Ferinek nagyon köszönöm az "ágazati" ötletét - végül "a kereskedelmi ágazat kollektív szerződése" lett a fordítás nálam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  László Virag: "...és ez év végéig aláírásra kerül a Kereskedelmi Kollektív Szerződés.." - Sztem ez világos, tehát én támogatom
1 hr

agree  Tradeuro Language Services
3 days 1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search