erlantes Gut

Hungarian translation: eltulajdonított tárgyak/értékek

12:12 Jun 18, 2014
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
German term or phrase: erlantes Gut
Egy rendőrségi jelentésen szerepel ez a kifejezés egy nyomtatvány részeként.
Előtte a következők vannak felsorolva a nyomtatványon:
"Vorgangsdaten:
Straftaten/verletzte Bestimmungen, Tatzeit/Tatzeitraum, Tatort, Tatörtlichkeit, Beweismittel, Erlangtes
Gut, Verletzungen...."

Köszönöm a válaszokat!
kajgyo
Hungarian translation:eltulajdonított tárgyak/értékek
Explanation:
Ezeket használják nálunk. (Tudom, mert a bűnből élek... -- ti. ilyenek fordításából :-)

Pl.

"A leggyakrabban eltulajdonított tárgyak: készpénz, ékszerek, bankkártya, műtárgyak, műszaki cikkek, egyéb háztartási cikkek. Napjainkban a műszaki cikkeknek ..."


Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1eltulajdonított tárgyak/értékek
Andras Mohay (X)
5szerzett/ megszerzett javak
Ferenc BALAZS
4megszerzett javak,
László Virag
4(megszerzett) zsákmány
dr. Varga


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(megszerzett) zsákmány


Explanation:
Ebből a rövid szövegösszefüggésből arra következtetek, hogy bűncselekmény rögzítésére szolgáló nyomtatvány lehet, és a kifejezés a lopott zsákmányra vonatkozik. Miután a zsákmányt magyarul eleve megszerzik, én azt külön nem fordítanám.

dr. Varga
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
megszerzett javak,


Explanation:
"Erlangtes" g-vel!

László Virag
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Igen, véletlenül kimaradt a "g". Köszönöm.


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
szerzett/ megszerzett javak


Explanation:
Itt nyilván a bűncselekménnyel szerzett javakról (magyarban többesszám) lehet szó.

Példák:
„Hogyan értékesítették a megszerzett javakat”
https://www.google.at/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...

„Beépül a gazdaságba, mivel visszajuttatja a bűncselekménnyel szerzett javakat a legális gazdaság szervezeteibe, …”
http://doktori-iskola.ajk.pte.hu/files/tiny_mce/File/Archiv2...




Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, én is ilyesmire gondoltam, csak nem voltam biztos benne.


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eltulajdonított tárgyak/értékek


Explanation:
Ezeket használják nálunk. (Tudom, mert a bűnből élek... -- ti. ilyenek fordításából :-)

Pl.

"A leggyakrabban eltulajdonított tárgyak: készpénz, ékszerek, bankkártya, műtárgyak, műszaki cikkek, egyéb háztartási cikkek. Napjainkban a műszaki cikkeknek ..."




Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: (Tudom, mert a bűnből élek... -- ti. ilyenek fordításából :-)))
1 day 14 hrs
  -> Köszönöm, ez a magunkfajta "kisnyelvesek" átka: bűn (s ebből fakadó fordítás) mindig lesz, ráadásul sok Copy-Paste-tel ("nyomozás felfüggesztve": nincs adat, nincs Sherlock Holmes, nincs Poirot -- s persze közbiztonság sincs... :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search