Betriebsgebrechen

Hungarian translation: meghibásodás,-ok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Betriebsgebrechen
Hungarian translation:meghibásodás,-ok
Entered by: Ferenc BALAZS

15:50 Oct 10, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: Betriebsgebrechen
Ugyanebben a munkaszerződésben:
Der Arbeitnehmer beachtet alle betrieblichen Ordnungs- und Sicherheitsvorschriften und verpflichtet sich ausdrücklich, alle mit der vorgesehenen Verwendung verbundenen Tätigkeiten weisungsgemäß durchzuführen. Er hat die behördlichen Vorschriften strikt einzuhalten, den Arbeitgeber über Amtshandlungen zu informieren und Betriebsgebrechen zu melden. Er erklärt, die öffentlich zur Einsichtnahme liegenden Unfallverhütungsvorschriften gelesen zu haben, und verpflichtet sich entsprechend zu handeln.
Mónika Farkas
meghibásodás,-ok
Explanation:
egy üzem közben bekövetkező hiányosság, fogyatékosság értelmében (a Duden szerint a sGebrechen választékos kifejezés).

A gebrechen ige jelentése ugyanis:
"gebrechen starkes Verb - fehlen, mangeln"
http://www.duden.de/rechtschreibung/gebrechen

"es gebricht jemandem an etwas (Dat) …; jemand besitzt etwas nicht in ausreichendem Maß ≈ es fehlt/mangelt jemandem an etwas …"
http://de.thefreedictionary.com/Gebrechen

Ausztriában a technisches Gebrechen Defektet, azaz meghibásodást jelent (forrás mint előbb).

Egy másik forrás a Gebrechen jelentéséről:
"Bedeutungen:

[2] österreichisch: Beschädigung, technische Störung (zumeist an Installationen)"
http://de.wiktionary.org/wiki/Gebrechen

Egy meghibásodás, egy műszaki hiba nem jelent feltétlenül üzemzavart (Betriebsstörung), de azt is okozhat, ha nem javítják ki időben. Ezért kell jelenteni.
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1meghibásodás,-ok
Ferenc BALAZS
3üzemzavarok
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
üzemzavarok


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
meghibásodás,-ok


Explanation:
egy üzem közben bekövetkező hiányosság, fogyatékosság értelmében (a Duden szerint a sGebrechen választékos kifejezés).

A gebrechen ige jelentése ugyanis:
"gebrechen starkes Verb - fehlen, mangeln"
http://www.duden.de/rechtschreibung/gebrechen

"es gebricht jemandem an etwas (Dat) …; jemand besitzt etwas nicht in ausreichendem Maß ≈ es fehlt/mangelt jemandem an etwas …"
http://de.thefreedictionary.com/Gebrechen

Ausztriában a technisches Gebrechen Defektet, azaz meghibásodást jelent (forrás mint előbb).

Egy másik forrás a Gebrechen jelentéséről:
"Bedeutungen:

[2] österreichisch: Beschädigung, technische Störung (zumeist an Installationen)"
http://de.wiktionary.org/wiki/Gebrechen

Egy meghibásodás, egy műszaki hiba nem jelent feltétlenül üzemzavart (Betriebsstörung), de azt is okozhat, ha nem javítják ki időben. Ezért kell jelenteni.


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados: esetleg az "üzemi" szót hozzá lehet tenni
14 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search