Beherrschungsvertrag

Hungarian translation: meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st biztos√≠t√≥/ anyav√°llalati szerzŇĎd√©s

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Beherrschungsvertrag
Hungarian translation:meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st biztos√≠t√≥/ anyav√°llalati szerzŇĎd√©s
Entered by: Susanna & Christian Popescu

14:33 Apr 5, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: Beherrschungsvertrag
Es wurde ein *Beherrschungs-* und Gewinnabf√ľhrungsvertrag abgeschlossen.

Angolul, "(direct) control agreement".
Susanna & Christian Popescu
Germany
meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st biztos√≠t√≥/ anyav√°llalati szerzŇĎd√©s
Explanation:
A sz√°mviteli tv szerint anyav√°llalat a meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st gyakorl√≥ v√°llalkoz√°s. A ford√≠t√°s ink√°bb az elsŇĎ meghat√°roz√°s, az anyav√°llalat ink√°bb az eredm√©nye a fenti szerzŇĎd√©snek.
Selected response from:

Marianne Vizkelety
Grading comment
Köszönöm mind a két választ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st biztos√≠t√≥/ anyav√°llalati szerzŇĎd√©s
Marianne Vizkelety
3Uralmi jogokat biztos√≠t√≥ szerzŇĎd√©s
CHelle


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Uralmi jogokat biztos√≠t√≥ szerzŇĎd√©s


Explanation:
... ist nach ... ein Vertrag, durch den eine Aktiengesellschaft oder Kommanditges. auf Aktien die Leitung ihrer Gesellschaft einem anderen Unternehmen unterstellt. (Wirtschaftslexikon von A-Z)
A magyar kifejez√©st (v√°ltozatot) a "N√©met k√∂zgazdas√°gi kifejez√©sek √©rtelmezŇĎ sz√≥t√°r√°ban" tal√°ltam.

CHelle
Germany
Specializes in field
Native speaker of: German

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st biztos√≠t√≥/ anyav√°llalati szerzŇĎd√©s


Explanation:
A sz√°mviteli tv szerint anyav√°llalat a meghat√°roz√≥ befoly√°sol√°st gyakorl√≥ v√°llalkoz√°s. A ford√≠t√°s ink√°bb az elsŇĎ meghat√°roz√°s, az anyav√°llalat ink√°bb az eredm√©nye a fenti szerzŇĎd√©snek.


    Reference: http://www.p-m.hu
Marianne Vizkelety
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm mind a két választ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
6 hrs

agree  Hungi (X)
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search