Kotwasser

Hungarian translation: gyulladásos bélbetegség/normál trágyázás,időnként híg,vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kotwasser
Hungarian translation:gyulladásos bélbetegség/normál trágyázás,időnként híg,vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")
Entered by: Erzsébet Czopyk

17:04 Jul 18, 2019
German to Hungarian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
German term or phrase: Kotwasser
Nem tudom, letezik-e erre valamilyen specifikus szakkifejezes...


Außerdem ist das angedaute Futter meist zu sehr mit Säure versetzt, sodass die Mikroben, die das Futter im Darm weiter verdauen und verwerten, entweder durch zu viel Säure absterben oder nicht ihre volle Wirkungskraft durch ein nicht optimales pH-Milieu entfalten können.
Dies führt zu einer gestörten Darmflora und letztlich zu Verdauungsstörungen, wie Durchfall, Blähungen oder Kotwasser.
Dr. Orsolya Farkas
Germany
gyulladásos bélbetegség/normál trágyázás,időnként híg,vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")
Explanation:
Itt találtam meg, miután az angol szöveget (l. lent) elolvasva beütettm a keresőbe a spriccel szót is
Általánosságban csak gyulladásos bélbetegségeknek nevezik, amikor az emésztőrendszer egy vagy több szakaszában gyulladás van jelen. Legfőbb jele az időnkénti hasmenés (akár székrekedéssel váltakozva), amely sokszor nyálkás és rossz szaggal jár, vagy éppen ellenkezőleg: normális trágya mellett időnként híg, vízszerű bélnedvet folyat a ló.

Tünetek (változó, hogy melyik tünet jelenik meg éppen):
Véres, vizes vagy nyálkás hasmenés
Székrekedés hasmenéssel váltakozva
Normál trágyázás, időnként híg, vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")
http://www.fc.dzsar.hu/hu/368-coron-fitocavallo.html

Es ist wichtig den Begriff Kotwasser von beispielsweise Durchfall, einem anderen Krankheitsbild, abzugrenzen. Kotwasser kann bei Pferden völlig unabhängig vom Kotabsatz vorkommen. Eine wässrige Flüssigkeit, deren Färbung unterschiedliche Ausmaße annehmen kann, läuft dabei aus dem Tier. Teilweise spritzt sie sogar heraus.
https://www.pferdy.de/pferdekrankheiten/kotwasser-pferd/

https://www.optimera.ch/kotwasser/
Kotwasser ist nicht Durchfall. Bei Kotwasser sind die Pferdeäpfel normal geformt. Vor und nach dem Absetzen dieser normalen Pferdeäpfel läuft, oder spritzt gar, eine braue Brühe aus dem After.

What is diarrhea?
Diarrhea means the production of feces that are softer than normal. Normal equine feces are produced in formed, non-offensive smelling, greenish-brown, semi-solid portions that will break up in the hand, revealing varying degrees of fibrous content depending upon diet. The softness of diarrhea varies from non-formed ('cow-pat') to liquid (like colored water) and there may be an offensive smell. Liquid diarrhea may be produced apparently involuntarily in a projectile manner ('pipe stream') or may involuntarily run down the hind legs (incontinence), resulting in skin 'scalding'.
https://vcahospitals.com/know-your-pet/diarrhea-in-horses

Volt már itt is, csak angolul (stool water)
https://www.proz.com/kudoz/german-to-english/livestock-anima...

Sok-sok infó itt:
https://www.merckvetmanual.com/digestive-system/intestinal-d...
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
Én magam is a bélsárra gondoltam. Köszönöm a megerősítést.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gyulladásos bélbetegség/normál trágyázás,időnként híg,vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")
Erzsébet Czopyk
3ozmotikus hasmenés
Anna Maria Arzt


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ozmotikus hasmenés


Explanation:
"Az abrak túletetés a vastagbélben tejsavas erjedést okozhat, az ezzel járó pH csökkenés ozmotikus hasmenést válthat ki, a tejsavas erjedés következtében bélrenyheség léphet fel, mely bélcsavarodással járhat."


    Reference: http://www.georgikon.hu/tanszekek/takarmany/TAMOPLoteny/ch02...
Anna Maria Arzt
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ferenc BALAZS: Ez szerintem akkor is Durchfall, ha ozmotikus ...
1 hr
  -> Az bizony meglehet :)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gyulladásos bélbetegség/normál trágyázás,időnként híg,vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")


Explanation:
Itt találtam meg, miután az angol szöveget (l. lent) elolvasva beütettm a keresőbe a spriccel szót is
Általánosságban csak gyulladásos bélbetegségeknek nevezik, amikor az emésztőrendszer egy vagy több szakaszában gyulladás van jelen. Legfőbb jele az időnkénti hasmenés (akár székrekedéssel váltakozva), amely sokszor nyálkás és rossz szaggal jár, vagy éppen ellenkezőleg: normális trágya mellett időnként híg, vízszerű bélnedvet folyat a ló.

Tünetek (változó, hogy melyik tünet jelenik meg éppen):
Véres, vizes vagy nyálkás hasmenés
Székrekedés hasmenéssel váltakozva
Normál trágyázás, időnként híg, vízszerű bélsárral felváltva ("spriccel a ló")
http://www.fc.dzsar.hu/hu/368-coron-fitocavallo.html

Es ist wichtig den Begriff Kotwasser von beispielsweise Durchfall, einem anderen Krankheitsbild, abzugrenzen. Kotwasser kann bei Pferden völlig unabhängig vom Kotabsatz vorkommen. Eine wässrige Flüssigkeit, deren Färbung unterschiedliche Ausmaße annehmen kann, läuft dabei aus dem Tier. Teilweise spritzt sie sogar heraus.
https://www.pferdy.de/pferdekrankheiten/kotwasser-pferd/

https://www.optimera.ch/kotwasser/
Kotwasser ist nicht Durchfall. Bei Kotwasser sind die Pferdeäpfel normal geformt. Vor und nach dem Absetzen dieser normalen Pferdeäpfel läuft, oder spritzt gar, eine braue Brühe aus dem After.

What is diarrhea?
Diarrhea means the production of feces that are softer than normal. Normal equine feces are produced in formed, non-offensive smelling, greenish-brown, semi-solid portions that will break up in the hand, revealing varying degrees of fibrous content depending upon diet. The softness of diarrhea varies from non-formed ('cow-pat') to liquid (like colored water) and there may be an offensive smell. Liquid diarrhea may be produced apparently involuntarily in a projectile manner ('pipe stream') or may involuntarily run down the hind legs (incontinence), resulting in skin 'scalding'.
https://vcahospitals.com/know-your-pet/diarrhea-in-horses

Volt már itt is, csak angolul (stool water)
https://www.proz.com/kudoz/german-to-english/livestock-anima...

Sok-sok infó itt:
https://www.merckvetmanual.com/digestive-system/intestinal-d...


Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 13
Grading comment
Én magam is a bélsárra gondoltam. Köszönöm a megerősítést.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search