Gesprächsaufhänger

Hungarian translation: beszélgetést indít

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gesprächsaufhänger
Hungarian translation:beszélgetést indít
Entered by: Ilona Futó

17:17 Apr 29, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
German term or phrase: Gesprächsaufhänger
Welchen Gesprächsaufhänger nützen Sie zum Einstieg?
Ilona Futó
Germany
beszélgetésindító / felvezető
Explanation:
Nekem egyik sem tetszik (körülírnám: "Hogyan kezdene/indítana egy...?"), de léteznek.

... Segít a témára irányítani a figyelmet, elősegíti a részvételt, jó beszélgetésindító és megkönnyíti a tanulást. A kézikönyv a toborzást, az értékelést, ...
www.htconsulting.hu/gower/gower.htm

... Jó beszélgetésindító lehet az is, ha egy védekezésről szóló társadalmi célú hirdetést vitatunk meg vele. A gyermekeinkkel való egészséges párbeszéd ...
www.xxxshop.hu/index.php?show=1338
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Köszönöm, de sajnos így a két kérdéssel nem nagyon jól illik. Még gondolkozom rajta.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +6beszélgetésindító / felvezető
Andras Mohay (X)
4támpont a beszélgetéshez
Andras Szekany
4ürügy/alkalom/apropó a beszélgetésre
HalmoforBT


Discussion entries: 3





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +6
Gesprächsaufhänger
beszélgetésindító / felvezető


Explanation:
Nekem egyik sem tetszik (körülírnám: "Hogyan kezdene/indítana egy...?"), de léteznek.

... Segít a témára irányítani a figyelmet, elősegíti a részvételt, jó beszélgetésindító és megkönnyíti a tanulást. A kézikönyv a toborzást, az értékelést, ...
www.htconsulting.hu/gower/gower.htm

... Jó beszélgetésindító lehet az is, ha egy védekezésről szóló társadalmi célú hirdetést vitatunk meg vele. A gyermekeinkkel való egészséges párbeszéd ...
www.xxxshop.hu/index.php?show=1338


Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10
Grading comment
Köszönöm, de sajnos így a két kérdéssel nem nagyon jól illik. Még gondolkozom rajta.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Banati: Hogyan indít egy beszélgetést ? szerintem teljesen megfelel.
10 mins
  -> Igen

agree  CSsys (X)
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Endre Both
3 hrs
  -> Köszönöm

agree  Rita Fejér: itt ez a megfelelö
13 hrs
  -> Köszönöm

agree  Sonia Soros
17 hrs

agree  Monika Nospak
22 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gesprächsaufhänger
ürügy/alkalom/apropó a beszélgetésre


Explanation:
Csak az Aufhänger a szótár szerint = apropó, jó/kitűnő alkalom.
A teljes összetett szóra számos Google találat, lásd lenn.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 36 mins (2005-04-30 07:53:58 GMT)
--------------------------------------------------

Nem ide való, de szép igei kifejezés még: (ügyesen) megragadja/szövi/felveszi a beszélgetés fonalát


    Reference: http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/3/0,1872,2120227,00.html
    Reference: http://www.gulp.de/kb/org/selbstmark/smalltalk.html
HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gesprächsaufhänger
támpont a beszélgetéshez


Explanation:
.

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search