Konti-Messung

Hungarian translation: folyamatos mérés (Kontinuierliche Messung)

11:24 Dec 21, 2016
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Konti-Messung
Kedves Kollégák!

Még mindig a PLC-vezérelt egyengető berendezés leírásában szerepel a fenti kifejezés. Igazából a Konti előtagra lennék kíváncsi, arra gondoltam, hogy esetleg a kontinuerlich rövidítése lenne, viszont nem vagyok biztos benne.

"Es handelt sich um einen Prozentwert bezogen auf die iO-Toleranz.
Ist er kleiner als 0, wird damit das Richten mehrerer Stellen ohne neue Konti-Messung aktiviert, z. B. mit -50%.
Nach jedem Richtvorgang an einer Konti-Stelle mit eventuell mehreren Hüben berechnet die Steuerung dann aus dem Statischen Restschlag eine neue Konti-Messkurve."

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
István Takács
Hungarian translation:folyamatos mérés (Kontinuierliche Messung)
Explanation:
Ich habe es auch so verstanden: konti(nuierliche) Messung.
Selected response from:

László Virag
Germany
Grading comment
Végül visszajelzett az ügyfél az irodának, hogy valóban erre gondoltak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5érintőszög mérése
Andras Szekany
3 +2folyamatos mérés (Kontinuierliche Messung)
László Virag


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
folyamatos mérés (Kontinuierliche Messung)


Explanation:
Ich habe es auch so verstanden: konti(nuierliche) Messung.

Example sentence(s):
  • Jahresmittelwert aus konti . Messung / kontinuierlich ...

    https://www.3sat.de/nano/diverses/2015-04-15_VDI-Quecksilber_%C3%96KOPOL-Tebert.pdf
László Virag
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 66
Grading comment
Végül visszajelzett az ügyfél az irodának, hogy valóban erre gondoltak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
2 mins

neutral  Andras Szekany: nem lennék ennyire biztos (ld. a diszkussziót)
12 mins

agree  Pal Toth
5 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
érintőszög mérése


Explanation:
"
Richten mehrerer Stellen ohne neue Konti-Messung

"

a szótár szerint: Kontigenzwinkel = érintőszög

egyengetőgép lévén az egyenesség a cél. Ha attól eltér, akkor ott eltérés szög van = érintőszög ...
ez a levezetésem QED

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 256




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search