Dezimalverreibung

Hungarian translation: decimális potencia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Dezimalverreibung
Hungarian translation:decimális potencia
Entered by: Ferenc BALAZS

17:50 Jun 9, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Pharmaceuticals
German term or phrase: Dezimalverreibung
Die 2. Dezimalverreibung enthält eine mindestens 0,47 und höchstens 0,51 Prozent Au entsprechend Menge Aurum chloratum.
Homeopátiáról szóló szövegben
Orczy Zsuzsa
decimális potencia
Explanation:
Szó szerint decimális „eldörzsölet”, de a magyarban hígításról beszélnek szilárd anyagok, porok eldörzsölése esetén is. A hígítás pedig a műveletet is, meg a hígított anyagot is jelenti (az tartalmaz arany-kloridot a kontextusban). Az előállított hígításokat potenciáknak (Potenzen) nevezik a homeopatiában:
„A decimális potencia elnevezés a homeopátiából származik és számtanilag kifejezi az anyag koncentrációját.”
http://www.peithner.hu/index.php?page=11&pg=2
„Magyarországon forgalmazott potenciák: D6, D9, D12, ... C6 (CH6), C9 (CH9), C12 (CH12), ...”
http://hu.wikipedia.org/wiki/Homeopátia
„A második decimális potencia előállításához 1 rész D1-et vesznek, és azt keverik össze 9 rész tejcukorral.”
http://schuessler-sok.com/start/herstellung.php

A kontextus fordítása:
„A 2. decimális potencia legalább 0,47 és legfeljebb 0,51 százalék Au-nak megfelelő mennyiségű Aurum chloratumot tartalmaz.”
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4decimális potencia
Ferenc BALAZS
2potenciálás
Dora Miklody


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
potenciálás


Explanation:
csak tipp, de a hígítással lehet kapcsolatos
két fokozat között mindig 10szeres a szorzó

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ferenc BALAZS: A Dezimalverreibung/-verdünnung kétségkívül potenciálás, de potenciálás a Centesimal – Verreibung/-Verdünnung is, vagy egy LM-Potenz előállítása is. A potenciálás tippnek jó, de szerintem pontosabban kellene fordítani.
16 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decimális potencia


Explanation:
Szó szerint decimális „eldörzsölet”, de a magyarban hígításról beszélnek szilárd anyagok, porok eldörzsölése esetén is. A hígítás pedig a műveletet is, meg a hígított anyagot is jelenti (az tartalmaz arany-kloridot a kontextusban). Az előállított hígításokat potenciáknak (Potenzen) nevezik a homeopatiában:
„A decimális potencia elnevezés a homeopátiából származik és számtanilag kifejezi az anyag koncentrációját.”
http://www.peithner.hu/index.php?page=11&pg=2
„Magyarországon forgalmazott potenciák: D6, D9, D12, ... C6 (CH6), C9 (CH9), C12 (CH12), ...”
http://hu.wikipedia.org/wiki/Homeopátia
„A második decimális potencia előállításához 1 rész D1-et vesznek, és azt keverik össze 9 rész tejcukorral.”
http://schuessler-sok.com/start/herstellung.php

A kontextus fordítása:
„A 2. decimális potencia legalább 0,47 és legfeljebb 0,51 százalék Au-nak megfelelő mennyiségű Aurum chloratumot tartalmaz.”


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a segítséget.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search