Ziffernschritt

Hungarian translation: osztás

10:30 Jun 3, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology / mérőműszerek
German term or phrase: Ziffernschritt
Die Angabe des Ziffernschritts

Mérőműszerek feliratozásáról van szó
Orczy Zsuzsa
Hungarian translation:osztás
Explanation:
pl.: Ziffernschritt 20 g - osztás 20 g

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-06-03 11:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

Ami a vonalas/analóg kijelzőknél az osztás, az a számjegyes/digitális kijelzőknél a Ziffernschritt.

„Skalenteilungswert Skw=Ziffernschritt Zw
Der Skalenteilungswert ist die Änderung des Wertes der Messgröße, die eine Änderung der Anzeige um einen Skalenteil bewirkt. Der Ziffernschritt ist die Differenz zweier aufeinanderfolgender Ziffern der letzten Stelle einer Ziffernanzeige.” http://www.kroeplin.com/upload/files/KR06-100.pdf

Magyarul kb.:
"Skálaosztási érték (soé) = "számköz" (szk)
A skálaosztási érték a mérési adat értékének akkora változása, amely egy skálaosztásnyi változást eredményez a kijelzőn. A "számköz" a számjegyes kijelző utolsó helyén két egymást követő számjegynek a különbsége."

A magyarban ismereteim szerint mindkét esetben az osztást használjuk.


--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2008-06-03 20:43:51 GMT)
--------------------------------------------------

Elterjedt az "osztásérték" használata is, bizonyára a Teilungswert alapján, ami pedig a Ziffernschritt:
"Ziffernschritt
Die kleinste Differenz zwischen zwei aufeinanderfolgenden Gewichtswerten ist der Ziffernschritt. z.B. 1.Wert 15,110 kg; 2.Wert 15,120 kg; Ziffernschritt 10 g. Der Ziffernschritt wird auch als Teilungswert bezeichnet."
http://www.ws-t.de/abc2.htm
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget. Mindegyik válasz igen hasznos volt, végül a megrendelő a számközt találta legmegfelelőbbnek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2karaktertávolság
Alpár-László Krecht
4osztás
Ferenc BALAZS
1a skála léptéke
Ferenc Becker


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
karaktertávolság


Explanation:
Gondolom a karakterek egymástó levõ távolsága lehet.

Alpár-László Krecht
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: amit a többi kolléga vél - vagy keres, az a Skalenteilung - ehhez persze, jó lenne 1 kis kontext
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Árpád Raczkó
36 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
a skála léptéke


Explanation:
"Szó szerinti" fordításban. Egy mérőműszer skálájának léptékéről van szó.
AZONBAN: lehet, hogy az "osztás" (beosztás értelemben) a megfelelő szakkifejezés (lásd fent Balázs Ferencnél).

Ferenc Becker
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osztás


Explanation:
pl.: Ziffernschritt 20 g - osztás 20 g

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2008-06-03 11:58:01 GMT)
--------------------------------------------------

Ami a vonalas/analóg kijelzőknél az osztás, az a számjegyes/digitális kijelzőknél a Ziffernschritt.

„Skalenteilungswert Skw=Ziffernschritt Zw
Der Skalenteilungswert ist die Änderung des Wertes der Messgröße, die eine Änderung der Anzeige um einen Skalenteil bewirkt. Der Ziffernschritt ist die Differenz zweier aufeinanderfolgender Ziffern der letzten Stelle einer Ziffernanzeige.” http://www.kroeplin.com/upload/files/KR06-100.pdf

Magyarul kb.:
"Skálaosztási érték (soé) = "számköz" (szk)
A skálaosztási érték a mérési adat értékének akkora változása, amely egy skálaosztásnyi változást eredményez a kijelzőn. A "számköz" a számjegyes kijelző utolsó helyén két egymást követő számjegynek a különbsége."

A magyarban ismereteim szerint mindkét esetben az osztást használjuk.


--------------------------------------------------
Note added at 10 óra (2008-06-03 20:43:51 GMT)
--------------------------------------------------

Elterjedt az "osztásérték" használata is, bizonyára a Teilungswert alapján, ami pedig a Ziffernschritt:
"Ziffernschritt
Die kleinste Differenz zwischen zwei aufeinanderfolgenden Gewichtswerten ist der Ziffernschritt. z.B. 1.Wert 15,110 kg; 2.Wert 15,120 kg; Ziffernschritt 10 g. Der Ziffernschritt wird auch als Teilungswert bezeichnet."
http://www.ws-t.de/abc2.htm

Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nagyon köszönöm a segítséget. Mindegyik válasz igen hasznos volt, végül a megrendelő a számközt találta legmegfelelőbbnek.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search