geschäftsüblich

Hungarian translation: üzletileg (az üzleti életben) szokásos

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:geschäftsüblich
Hungarian translation:üzletileg (az üzleti életben) szokásos
Entered by: Andras Szekany

13:33 Nov 13, 2005
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Other
German term or phrase: geschäftsüblich
azon gondolkozom, hogy simán "üzletinek" fordítsam-e a következõ kifejezésben:

(Der Partner X)...verpflichtet sich zu einer geschäftsüblichen, rechtlichen und wirtschaftlichen Zusammenarbeit, mit voller Transparenz und Berechtigung für beide Vertragspartner in Geschäftsangelegenheiten...

vagy merészkedjek el odáig, hogy "szakmai, jogi és gazdasági együttmûködés"? ti. ha kirakok egy jelzõt (szokásos, rendszeres...), akkor az óhatatlanul a jogi és a gazdasági együttmûködésre is értendõ, holott a német csak az üzletire mondja, hogy wie üblich.
Eva Blanar
Hungary
üzletileg (az üzleti életben) szokásos
Explanation:
azért egy kicsit több a síma szokásosnál
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
Köszönöm!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3üzletileg (az üzleti életben) szokásos
Andras Szekany
3üzleti szokásoknak megfelelő
Kriszta Centgraf
3szokásos
novist


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geschäftsüblich
szokásos


Explanation:
szerintem merészkedj...
a dilemmát, hogy a jelző csak a "szakmai"-ra vonatkozzon a következőképp lehet:
"szokásos szakmai (üzleti?), valamint jogi és gazdasági együttműködés"

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
geschäftsüblich
üzletileg (az üzleti életben) szokásos


Explanation:
azért egy kicsit több a síma szokásosnál

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X): Vagy: az üzleti gyakorlatnak megfelelõ
47 mins

agree  Rita Fejér
3 hrs

agree  ValtBt
14 hrs

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geschäftsüblich
üzleti szokásoknak megfelelő


Explanation:
üzleti szokásoknak megfelelő

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 6 hrs 21 mins (2005-11-14 19:54:43 GMT)
--------------------------------------------------

azt hiszem, ebben az értelemben használják

Kriszta Centgraf
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search