Schleuderball, Faustball

Hungarian translation: nyeleslabda/füleslabda, ököllabda/fistball

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schleuderball, Faustball
Hungarian translation:nyeleslabda/füleslabda, ököllabda/fistball
Entered by: Gabriella Török

06:29 Sep 20, 2013
German to Hungarian translations [PRO]
Other / Sport
German term or phrase: Schleuderball, Faustball
Egy sportpályáról szóló oldalon táblázatban szerepel a két szó.

Van a táblázatban még: Basketball, Streetball, Volleyball, Schlagball.... ezek jelentése teljesen rendben van, csak a téma jobb "ráhangolása" miatt írtam le.
Gabriella Török
nyeleslabda/füleslabda, ököllabda/fistball
Explanation:
A Schleuderball esetében mindkét magyar nyelvű megfelelőre vannak találatok, a Faustball esetében viszont a magyar nyelvben is inkább az angol fistball alak látszik elterjedtebbnek.
Selected response from:

Attila Mészáros
Slovakia
Grading comment
Köszönöm a választ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stickball, punchball, Box ball
Szilárd Vakarcs
4nyeleslabda/füleslabda, ököllabda/fistball
Attila Mészáros
1méta
Szilárd Vakarcs


  

Answers


1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nyeleslabda/füleslabda, ököllabda/fistball


Explanation:
A Schleuderball esetében mindkét magyar nyelvű megfelelőre vannak találatok, a Faustball esetében viszont a magyar nyelvben is inkább az angol fistball alak látszik elterjedtebbnek.


    Reference: http://arakatletika.hu/_user/browser/File/kiirasok/2011/M%C3...
    https://pinvents.com/event/156530851117157/visit-debrecen-fistball-introduction-day-in-hung
Attila Mészáros
Slovakia
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a választ.

28 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
méta


Explanation:
A magyar népi hagyományokban is léteznek labdajátékok (legismertebb példa erre a méta, a "magyar bézból").

Example sentence(s):
  • magyar baseball, a méta

    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/A_labdaj%C3%A1t%C3%A9kok_t%C3%B...
    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/A_baseballhoz_hasonl%C3%B3_labd...
Szilárd Vakarcs
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

28 days   confidence: Answerer confidence 5/5
stickball, punchball, Box ball


Explanation:
Kickball, stickball, punchball, curb ball, stoop ball, kezeslabda, falralabda (squash) Box ball, slap ball, stoolball. Ezek többnyire angolszász labdajátékok.

Example sentence(s):
  • A kickball-t egyaránt játsszák játszótéren és egymással versenyző ligákban. A baseball-hoz hasonlít, 1942 körül találták ki az Egyesült Államokban
  • A stickball egy, a baseball-hoz hasonló utcai játék, ami pick-up játékként alakult ki az Egyesült Államok keleti nagyvárosaiban

    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/A_baseballhoz_hasonl%C3%B3_labd...
    Reference: http://www.streetplay.com
Szilárd Vakarcs
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search