Walzenlager

Hungarian translation: hengercsapágy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Walzenlager
Hungarian translation:hengercsapágy
Entered by: Rita Fejér

08:51 Sep 6, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing / Lager
German term or phrase: Walzenlager
megbízó szerint ez nem ugyanaz mit a Wälzlager = gördülöcsapágy, hanem a papírgép hengerének csapágyozata. Van-e erre egy "bejáratott" kifejezés?
Rita Fejér
hengercsapágy
Explanation:
Akadémiai Nagyszótár + link szerint is
Selected response from:

Pal Toth
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hengercsapágy
Pal Toth
5hengergörgős csapágy
Andras Szekany
4görgõs csapágy
Alpár-László Krecht


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hengercsapágy


Explanation:
Akadémiai Nagyszótár + link szerint is


    Reference: http://www.schaeffler.hu/content.schaeffler.hu/hu/branches/i...
Pal Toth
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ferenc BALAZS: Azt hiszem, erről van szó. A hengercsapágy - ami minden bizonnyal egy gördülőcsapágy - fajtája aztán a gördülőtest (Wälzkörper) alakja szerint lehet golyóscsapágy vagy görgőscsapágy, de erről nem szól a szövegkörnyezet.
1 hr

agree  ValtBt
20 hrs

neutral  Andras Szekany: az elmélkedés pontatlan, ld. fent
22 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
görgõs csapágy


Explanation:
- a csapágyelemek hengeres alakúak - vagyis görgõk

Alpár-László Krecht
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ferenc BALAZS: A görgőscsapágy Rollenlager lenne. A hengergörgős csapágy – Zylinderrollenlager. A kúpgörgős csapágy pedig Kegelrollenlager.
56 mins

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hengergörgős csapágy


Explanation:
u.i. van a hordógörgős csapágy, meg a kúpgörgős (ha már a pontos megnevezést használja az író

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-09-07 07:00:04 GMT)
--------------------------------------------------

akármilyen szótárban is van "görgőscsapágy", az nincs. Gördülőcsapágy van, amely aztán lehet ilyen-olyan ...

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pal Toth: "görgőscsapágy", az nincs"??? A BME-n másként tudják: "A kúpos furatú beálló golyós- és görgőscsapágyak esetén..." (http://www.gszi.bme.hu/oktatas/segedletek/Forgoreszek/gordcs... 7. o.
2 hrs
  -> látom, most vizsgáztál (és jól) csapágyméretezésből. Azonban ebben a szövegben ez a fajta megjelölése - a két nagy fajta (golyós és görgős) - a "walzen" ettől még nem hengercsapágy, mert ezt a nevet meg nem látom sehol?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search