Telebereich

Hungarian translation: teletartomány

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Telebereich
Hungarian translation:teletartomány
Entered by: Istvan Cindea

19:10 Apr 29, 2011
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
German term or phrase: Telebereich
A szöveg: "(...) Kompaktkameras (...) überzeugen durch hohe Einsatzvielfalt vom Makro-, über den Weitwinkel- bis hin zum Telebereich."
A Telebereich-ot én "fókuszálási tartomány"-nak fordítottam, de nem vagyok biztos benne, sajnos nem vagyok annyira jártas ezen a szakterületen. Amúgy, gondolom, mindenki rájött már arra, hogy digitális kamerákról van szó, a szövegkörnyezet meg arra utal, hogy az ill. kamera sokféle módon bevethető.
Köszönöm a lehetséges hozzászólásokat.
Istvan Cindea
teletartomány
Explanation:
Gyakorlatilag minden írásmód-változattal találkozhatunk a neten, én az egybeírást részesítem előnyben.

A teletartomány egy gyújtótávolság-tartományt jelent. Azt a tartományt, amiben az objektív teleobjektívként dolgozik. Ez a gyújtótávolság-tartomány 50 mm-től a zoomtartomány végéig terjed.
A "fókuszálási tartománnyal" szerintem egy kissé melléfogtál, mert az a zoomtartománynak, a teljes gyújtótávolság-tartománynak felel meg, míg a teletartomány ennek egy része.

"Alapobjektívnek az 50 mm-es gyújtótávolságú objektíveket tekintjük. Minél kisebb a gyújtótávolság, az objektív annál nagyobb területet képes befogni. Az érték minél nagyobb, annál keskenyebb területet fog be, de annál messzebbre is lát. A befogott szöget látószögnek nevezzük. 50 mm alatti érték esetén nagylátószögről beszélhetünk, az 50 mm-nél nagyobb tartományban dolgozó objektívet teleobjektívnek hívjuk."
http://www.sg.hu/cikkek/33876/digitalis_fenykepezogep_utmuta...

További példák:

"Ez a legnépszerűbb fókusztartományokat öleli fel, így a nagylátószögű tartomány 38 mm-nél kezdődik, míg a teletartomány 114 mm-ig tart."
http://www.origo.hu/techbazis/hightech/20030203coolpix.html

"A tele tartomány ekv. 520 mm-nél ér véget."
http://pixinfo.com/hirek/2008-09-16_271649

"Viszont ha szeretnél teletartományban sokat fotózni (sport- és természetfotó), akkor a legjobb tele kínálata a Canonnnak van."
http://www.gyakorikerdesek.hu/elektronikus-eszkozok__szorako...

"Nagy zoom átfogású DX objektív, a teletartományban is kiváló minőséget nyújt, …"
http://apronet.hu/freesearch.php?mit=használt nikon&c=all&pa...
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm a választ, úgy érzem én is ez a legmegfelelőbb...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4teletartomány
Ferenc BALAZS
4fókusztáv
László Virag


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fókusztáv


Explanation:
így kapásból, sztem erről van szó, pl. Fókusztáv : 70 mm

László Virag
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
teletartomány


Explanation:
Gyakorlatilag minden írásmód-változattal találkozhatunk a neten, én az egybeírást részesítem előnyben.

A teletartomány egy gyújtótávolság-tartományt jelent. Azt a tartományt, amiben az objektív teleobjektívként dolgozik. Ez a gyújtótávolság-tartomány 50 mm-től a zoomtartomány végéig terjed.
A "fókuszálási tartománnyal" szerintem egy kissé melléfogtál, mert az a zoomtartománynak, a teljes gyújtótávolság-tartománynak felel meg, míg a teletartomány ennek egy része.

"Alapobjektívnek az 50 mm-es gyújtótávolságú objektíveket tekintjük. Minél kisebb a gyújtótávolság, az objektív annál nagyobb területet képes befogni. Az érték minél nagyobb, annál keskenyebb területet fog be, de annál messzebbre is lát. A befogott szöget látószögnek nevezzük. 50 mm alatti érték esetén nagylátószögről beszélhetünk, az 50 mm-nél nagyobb tartományban dolgozó objektívet teleobjektívnek hívjuk."
http://www.sg.hu/cikkek/33876/digitalis_fenykepezogep_utmuta...

További példák:

"Ez a legnépszerűbb fókusztartományokat öleli fel, így a nagylátószögű tartomány 38 mm-nél kezdődik, míg a teletartomány 114 mm-ig tart."
http://www.origo.hu/techbazis/hightech/20030203coolpix.html

"A tele tartomány ekv. 520 mm-nél ér véget."
http://pixinfo.com/hirek/2008-09-16_271649

"Viszont ha szeretnél teletartományban sokat fotózni (sport- és természetfotó), akkor a legjobb tele kínálata a Canonnnak van."
http://www.gyakorikerdesek.hu/elektronikus-eszkozok__szorako...

"Nagy zoom átfogású DX objektív, a teletartományban is kiváló minőséget nyújt, …"
http://apronet.hu/freesearch.php?mit=használt nikon&c=all&pa...


Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Köszönöm a választ, úgy érzem én is ez a legmegfelelőbb...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search