Gebläse-Tester

Hungarian translation: fúvásellenőrző

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gebläse-Tester
Hungarian translation:fúvásellenőrző
Entered by: Eva Blanar

19:09 Dec 11, 2003
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Gebläse-Tester
ez a PET-Flasche párja, csak közben továbbszaladtam az anyaggal, mert holnap reggelre kell.

el nem tudom képzelni, hogy mirõl van itt szó és sajnos, semmi több kontextus nincs - csak az, hogy milyen találékonyak a japánok, lám, a palack mint Gebläse-Tester, lám, az övre/ szíjra akasztható kis bõrtáska, amiben az öntvénydarabokat szállítják. Szóval, szabad a gazda. (Az nem valószínû, hogy szélkakasnak használják a palackokat, ugye? :D )

van valami olyan mûszaki kütyü vagy eljárás, aminél ennek lehet valami értelme (a termékcsoport: fémszerkezetek, fémtömegcikkek, ahogy valamelyik kérdésnél írtam is)
Eva Blanar
Hungary
fujas ellenorzo
Explanation:
a pilepalack fujas (nyomas) ellenorzokent (kimutatokent) szolgal
Selected response from:

Laszlo David
Grading comment
Köszönöm, ez jó lett!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kompresszor-vizsgáló
Hungi (X)
4fúvógép próbázó / próbázó (ellenőrző) fúvógép
Andras Szekany
2fujas ellenorzo
Laszlo David


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fujas ellenorzo


Explanation:
a pilepalack fujas (nyomas) ellenorzokent (kimutatokent) szolgal


Laszlo David
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Köszönöm, ez jó lett!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fúvógép próbázó / próbázó (ellenőrző) fúvógép


Explanation:
"Gebläse" has many different meanings, basically it is a ventillator, or (maybe in this case) a rotating air pump
magyarban a "szellőző" az általános jelentése, viszont, különösen bizonyos meghatározott nyomásviszonyok között pontosabb a "fúvógép" (rokon fogalom: "Roots" fúvógép)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 930

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gebläse-Tester
Kompresszor-vizsgáló


Explanation:
Alapjában véve mindenképpen kompresszorról van szó, az a szövegből derülhet ki, hogy fúvásra, vagy mi másra használják.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 42 mins (2003-12-12 09:52:33 GMT)
--------------------------------------------------

\"Gebläse: allg. stationäre od. ortsbewegliche Arbeitsmaschine zum Verdichten von Gasen...\" (Lexikon der Technik, Leipzig)

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 786




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search