lokaler Bezug

Hungarian translation: helyi összeköttetés, kapcsolat?

09:31 May 12, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
German term or phrase: lokaler Bezug
A teljes szöveg (segélyhívószámok kiválasztása címszó alatt):
Bei der Auswahl einer Notrufnummer über das Internet ist ein lokaler Bezug Ihres Standortes zur Rufnummer unter Umständen nicht möglich. Eventuell wird der abgesetzte Notruf nicht ausgewählt oder erreicht die falsche Notrufzentrale. Fragen Sie zur Auswahl von Notrufnummern Ihren Provider.

Tulajdonképpen az egész első mondatot nem értem: mit nem lehet csinálni? A helyi beállítást nem lehet alkalmazni? Érti ezt valaki?
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:helyi összeköttetés, kapcsolat?
Explanation:
Meiner Meinung nach heißt das, wenn jemand eine Notrufnummer über das Internet wählt, dann kann es sein, dass sich die damit angewählte Notrufzentrale nicht in der Nähe des Wohnortes des Anrufers befindet, d.h. er landet unter Umständen am anderen Ende des Landes.
Selected response from:

CHelle
Germany
Grading comment
köszönöm, ez "helyi megfeleltetés" lehet magyarul: mivel IP-telefon, azt nem tudják garantálni, hogy be is lesz tájolva és a legközelebbi segélyhívószámra kapcsolják. Ez bizonyos értelemben az ellentéte annak, hogy külföldön hiába hívná az ember a 198-at. De kösz mindenkinek!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4helyfüggő szolgáltatás biztosítása
Andras Mohay (X)
1 +5nem tudja betájolni
Alpár-László Krecht
3helyi összeköttetés, kapcsolat?
CHelle


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
helyi összeköttetés, kapcsolat?


Explanation:
Meiner Meinung nach heißt das, wenn jemand eine Notrufnummer über das Internet wählt, dann kann es sein, dass sich die damit angewählte Notrufzentrale nicht in der Nähe des Wohnortes des Anrufers befindet, d.h. er landet unter Umständen am anderen Ende des Landes.

CHelle
Germany
Native speaker of: German
PRO pts in category: 3
Grading comment
köszönöm, ez "helyi megfeleltetés" lehet magyarul: mivel IP-telefon, azt nem tudják garantálni, hogy be is lesz tájolva és a legközelebbi segélyhívószámra kapcsolják. Ez bizonyos értelemben az ellentéte annak, hogy külföldön hiába hívná az ember a 198-at. De kösz mindenkinek!

40 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +5
nem tudja betájolni


Explanation:
Nem tudja betájolni honnan jön a hivás és ezért előfordulhat, hogy egy nem megfelelő központhoz kapcsol. Gondolom, az egész országból hívható segélyszámról van szó.

Alpár-László Krecht
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X): Szó szerint a hellyel kapcsolatba hozni. (Duden: "Beziehung (2), Zusammenhang; sachliche Verbindung, Verknüpftheit: etw. hat B. auf jmdn., etw.; den B. zu etw. herstellen;"
4 mins
  -> Igen, így értettem én is! Köszönöm !

agree  Gabriella Sandorfi
12 mins
  -> Köszönöm!

agree  Endre Both
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  HalmoforBT: Vagy behatárolni.
6 hrs
  -> Köszönöm!

agree  zsozs: lehet ez is: helyi vonatkozásban
20 hrs
  -> Köszönöm!

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
helyfüggő szolgáltatás biztosítása


Explanation:
Ld utolsó előtti esetet

helyfüggő szolgáltatás - Térinformatikai fogalomtár

Olyan szolgáltatások összefoglaló neve, ahol a szolgáltatott információ az felhasználó aktuális helyzetének függvénye.

Példák a felhasználásra:
- pozíciónkhoz közel eső éttermek árajánlatának a lekérdezése
- helyhez kötött kedvezményes telefonzónák
- vészhelyzet szolgáltatás: ***a mobilszolgáltató a pozíciónkat is elküldi a segélyhívó központba***
- járműkövetési szolgáltatások




http://gisfigyelo.geocentrum.hu/kisokos/kisokos_helyfuggo_sz...

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabriella Sandorfi
2 mins
  -> Köszönöm

agree  Rita Banati
1 hr
  -> Köszönöm

agree  Endre Both
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Erzsébet Czopyk: a hívó helyzetének/pozíciójának azonosítása akár biztonságtechnikai szempontból is fontos lehet
20 hrs
  -> Köszönöm, valóban




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search