PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Kollokation

Hungarian translation: kollokációs

17:13 Aug 29, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
German term or phrase: Kollokation
Kollokationsverteiler
Tündi
Hungarian translation:kollokációs
Explanation:
A Gazdasági Versenyhivatal egy állásfoglalásából:
"Más oldalról azonban az emelt szintű kollokációs és az ahhoz szükséges távközlési szolgáltatások összekapcsolása olcsóbb, versenyképesebb terméket eredményez a piacon."
Selected response from:

Gábor Lőrincz-Véger
Hungary
Grading comment
köszönöm szépen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kollokációs
Gábor Lőrincz-Véger
1A magyar megfelelőjét nem tudom.
Ferenc Becker


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
A magyar megfelelőjét nem tudom.


Explanation:
Az a PDF ahonnan Ramul szedi az idézetét a papír számozása szerinti 99. oldalon, vagy a PDF számozása szerinti 28. oldalon leírja, hogy mi ez.
Egy olyan csatlakozó a telefonelosztó dobozokban, amit a fizikai hálózat kiépítője (Deutsche Telekom) és egy alternatív üzemeltető is egyszerre használ. Ha jól értem, akkor nem csak telefonszolgáltatásra, hanem egyébb szolgáltatásokara (gondolom internet stb.) is.
Nem biztos, hogy van ennek magyar megfelelője, mert én azt hallottam, hogy Magyarországon a vonalas telefonelosztókat szerelik le, szűntetik meg, mert egyre kevesebb embernek van vonalas készüléke.
http://www.3m-net.de/quante/pdf/Hauptverteiler.pdf

Ferenc Becker
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kollokációs


Explanation:
A Gazdasági Versenyhivatal egy állásfoglalásából:
"Más oldalról azonban az emelt szintű kollokációs és az ahhoz szükséges távközlési szolgáltatások összekapcsolása olcsóbb, versenyképesebb terméket eredményez a piacon."

Gábor Lőrincz-Véger
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm szépen.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search