Fahrzeugpool

Hungarian translation: gépjármű flotta, gépkocsipark (kulcsos autók)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fahrzeugpool
Hungarian translation:gépjármű flotta, gépkocsipark (kulcsos autók)
Entered by: davidd

14:19 Sep 22, 2015
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / Fuhrparkmanagement
German term or phrase: Fahrzeugpool
Die Überschrift in der Liste heißt eigentlich "Poolfahrzeugmanagement" - als Teil(?) vom Fuhrparkmanagement -, so weit möchte ich aber gar nicht gehen. Ich bin auf der Suche nach einem gängigen Begriff im Ungarischen für Fahrzeugpool, in dem es halt jene Poolfahrzeuge zu finden sind, die gemanagt gehören.

Vielen Dank im Voraus!
davidd
Austria
gépjármű flotta
Explanation:
Selected response from:

Attila Cselenyák
Hungary
Grading comment
Mivel a szöveg kitért a flottakezelésre és flotta szolgáltatásra is, ez illet bele.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gépkocsipark
Ferenc Becker
5kulcsos autók
Ferenc BALAZS
4gépjármű flotta
Attila Cselenyák


Discussion entries: 5





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gépkocsipark


Explanation:
Tudtommal...

Ferenc Becker
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
18 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gépjármű flotta


Explanation:


Attila Cselenyák
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mivel a szöveg kitért a flottakezelésre és flotta szolgáltatásra is, ez illet bele.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kulcsos autók


Explanation:
Az alábbiak elolvasása után a kulcsos autók kifejezést javasolnám az angol car pool és a céges autók helyett. A magyarázat benne van az idézetekben. Kicsit bővebben lehetne felváltva használt céges autókról beszélni.

„Bei sog. Poolfahrzeugen, die dem Arbeitnehmer nur bei Bedarf zur Erledigung beruflich veranlasster Auswärtstätigkeiten überlassen werden, …”
„Ist dem Arbeitnehmer für die dienstliche Nutzung kein bestimmtes Fahrzeug zugewiesen, sondern steht ein Fahrzeugpool zur dienstlichen Nutzung zur Verfügung, …”
http://www.steuerlinks.de/steuerlexikon/lexikon/firmenwagen-...

„Céges autó, vagy kulcsos autó. Napjainkban már szinte nincs olyan vállalat, aki ne biztosítana vállalati autót munkatársai számára. Sokan viszont nem engedhetnek meg maguknak, pontosabban kollégáiknak 10-15 gépjárművet. Vesznek két autót, pool carokat, vagyis a kulcsos autótat (sic!). Ezeket előre bejelentve bizonyos feltételek mellett vihetnek el a munkatársak, akiknek az üzleti út után általában kötelező visszaadniuk a kulcsot az ügyvezetőnek.”
http://www.hrportal.hu/jelentese/pool-car-20120910.html

Céges autó az is, amit a munkatárs üzleti és esetleg magáncélú útjainak lebonyolítására kap a munkaadótól – egyedüli használatra, így az nem kulcsos autó, nem tartozik a car poolba, a Fahrzeugpoolba.

Megint más a car sharing, az autók megosztása. Egy cégnél nincs esetleg még a 2 kulcsos autó sem teljesen kihasználva, ezért hozzáférést biztosítanak a szomszédos cég munkatársainak – és vice versa.


Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search