Greifzone

Hungarian translation: (áru)kiszedési zóna

11:19 Mar 22, 2017
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / Lagerwirtschaft
German term or phrase: Greifzone
Fontos, hogy nem áruházban, kiskereskedelmi értelemben, hanem kifejezetten raktári környezetben fordul elő a kifejezés. Köszönöm előre is!

"Die Mitarbeiter im Team sind für die Sauberhaltung der Greifzonen zuständig, wie z. B. für das Wegräumen von Müll und Verpackungsmaterial."
Melinda Felske
Hungary
Hungarian translation:(áru)kiszedési zóna
Explanation:
Ez jobb lesz. A műveletet mégsem kigyűjtésnek, hanem kiszedésnek, árukiszedésnek nevezik, ezért van kiszedési útvonal, kiszedési idő és kiszedési zóna is. Mutatok rájuk példákat, több helyről is:

„A teljes komissiózási folyamat legkritikusabb részfolyamata az árukiszedés, amelynek végrehajtásához …“
„Egydimenziós árukiszedésnél a kiszedési zóna korlátozott, csak a kézzel elérhető magasságig terjed …“
„Az árukiszedési útvonalat lerövidíti, mivel az azonos cikkelemek nem az útvonallal párhuzamosan,hanem arra merőlegesen helyezkednek el, így rövidebb távolságon belül nagyobb választék található“
http://www.atelim.com/logisztikai-ugyintz-specilis-feladatai...

„A rövidebb </>kiszedési idő és a kevesebb komissiózási hiba csökkenti a költségeket, és ez az áttekinthetõ áruelhelyezésnek köszönhetõ.“
http://www.tuze.hu/raktartechnika/pdf/04_dinamikus_allvanyre...

„A tévesztési lehetőségek kiküszöbölése, valamint az árukiszedési teljesítmények növelésének igénye hozta létre azokat a fejlesztéseket, …“
http://users.atw.hu/jila37/new/files/431.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 7 Stunden (2017-03-22 18:59:28 GMT)
--------------------------------------------------

Egy dőlt betűs kiemelést elrontottam, talán most sikerül:
„A rövidebb kiszedési idő és a kevesebb komissiózási hiba csökkenti a költségeket, és ez az áttekinthetõ áruelhelyezésnek köszönhetõ.“
http://www.tuze.hu/raktartechnika/pdf/04_dinamikus_allvanyre...
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(áru)kiszedési zóna
Ferenc BALAZS
5komissióhely
András Szalai (X)
4komissióhely
András Szalai (X)


Discussion entries: 11





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(áru)kiszedési zóna


Explanation:
Ez jobb lesz. A műveletet mégsem kigyűjtésnek, hanem kiszedésnek, árukiszedésnek nevezik, ezért van kiszedési útvonal, kiszedési idő és kiszedési zóna is. Mutatok rájuk példákat, több helyről is:

„A teljes komissiózási folyamat legkritikusabb részfolyamata az árukiszedés, amelynek végrehajtásához …“
„Egydimenziós árukiszedésnél a kiszedési zóna korlátozott, csak a kézzel elérhető magasságig terjed …“
„Az árukiszedési útvonalat lerövidíti, mivel az azonos cikkelemek nem az útvonallal párhuzamosan,hanem arra merőlegesen helyezkednek el, így rövidebb távolságon belül nagyobb választék található“
http://www.atelim.com/logisztikai-ugyintz-specilis-feladatai...

„A rövidebb </>kiszedési idő és a kevesebb komissiózási hiba csökkenti a költségeket, és ez az áttekinthetõ áruelhelyezésnek köszönhetõ.“
http://www.tuze.hu/raktartechnika/pdf/04_dinamikus_allvanyre...

„A tévesztési lehetőségek kiküszöbölése, valamint az árukiszedési teljesítmények növelésének igénye hozta létre azokat a fejlesztéseket, …“
http://users.atw.hu/jila37/new/files/431.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 7 Stunden (2017-03-22 18:59:28 GMT)
--------------------------------------------------

Egy dőlt betűs kiemelést elrontottam, talán most sikerül:
„A rövidebb kiszedési idő és a kevesebb komissiózási hiba csökkenti a költségeket, és ez az áttekinthetõ áruelhelyezésnek köszönhetõ.“
http://www.tuze.hu/raktartechnika/pdf/04_dinamikus_allvanyre...


Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
5 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
komissióhely


Explanation:
Egy logisztikai raktár zónákra van felosztva, minden zóna egy komissióhely. Ez a Greifzone.
A zónában végzett tevékenységre (érkeztetés / átvétel / minőségellenőrzés / kiszállítás / takarítás stb.) pedig a Greifzonen-Verwaltung / komissióhely-kezelés terminust használják.

András Szalai (X)
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
komissióhely


Explanation:
Megerősíteni tudom, hogy a komissióhelyeken /Greifzone/ történik minden Wareineingang-hoz/Warenausgang-hoz kapcsolódó munkatevékenység.
A képen egy állvány tárhelyei láthatók, amiket elérhetőségi szempontok szerint kategorizáltak. Számos egyéb módon is lehet még kategorizálni az árutükörtől függően. Ez egy a sok közül.
A tárhely egy árucikk be-/kitárolási helyeként értelmezhető fogalom, de a betárolás/kitárolás a komissiózásnak az áru mozgásától függő szinonimái.
A képre vonatkoztatva: egy kényelmesen elérhető tárhelyről van szó. A szövegkörnyezet a döntő.


András Szalai (X)
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search