pytanie konkursowe I/5

Polish translation: I/5

21:38 Jan 8, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / konkurs
German term or phrase: pytanie konkursowe I/5
"Seit ihrem 30. Geburtstag findet Vera andauernd Dinge an sich. Dinge, die zu einem Menschen gehören, der nicht mehr jung ist."

Zasady tu:
http://www.proz.com/topic/17070
Anna Bittner
Polish translation:I/5
Explanation:
Od swoich 30. urodzin Vera nieustannie odkrywa u siebie coś nowego. Za każdym razem jest to coś, co należy do niemłodego już człowieka.

wiem, że to trochę nadinterpretacja, ale jak tłumaczyłam dokładnie, to zdanie brzmiało sztucznie :(
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dziś wygrywa lim0nka za zgrabne ujęcie faktu "odkrywania" i zachowanie rozbicia na 2 zdania. Wyróżnienie dla Jerzego za "cechy" i dla Klet za zgrabność przekładu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1Od jej trzydziestych urodzin
Jerzy Czopik
3I/5
A_Lex
1 +1Fragen, Fragen lauter Fragen...
SATRO
1I/5
lim0nka
1Od dnia swoich trzydziestych urodzin
Klet


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
I/5


Explanation:
Od swoich 30. urodzin Vera nieustannie odkrywa u siebie coś nowego. Za każdym razem jest to coś, co należy do niemłodego już człowieka.

wiem, że to trochę nadinterpretacja, ale jak tłumaczyłam dokładnie, to zdanie brzmiało sztucznie :(

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 173
Grading comment
Dziś wygrywa lim0nka za zgrabne ujęcie faktu "odkrywania" i zachowanie rozbicia na 2 zdania. Wyróżnienie dla Jerzego za "cechy" i dla Klet za zgrabność przekładu.

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Od jej trzydziestych urodzin


Explanation:
Vera ciagle zauwaza delikatne zmiany w swoim wygladzie. Zmiany, cechujace czlowieka, ktory stracil mlodosc.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: a ja oryginalu nie rozumiem, i ta wersja mi siê podoba :-).. zmienilam bym tylko "jej" na "swoich"
14 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Fragen, Fragen lauter Fragen...


Explanation:
Od swoich trzydziestych urodzin Vera co rusz spostrzega u siebie coś, co jest domeną ludzi nie pierwszej młodości.

Chyba nie mam smykały do literatury dziwnej...

Pozdrowienia z upalnego Poznania zasyła
Stasek

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3361

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: a ja dam agri. moim zdaniem najlepsza wersja i najbli¿sza orygina³u.
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Od dnia swoich trzydziestych urodzin


Explanation:
Od dnia swoich trzydziestych urodzin Vera dzień po dniu znajduje w sobie cechy typowe dla niemłodych już ludzi.

Klet
PRO pts in pair: 55

1 day 59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
I/5


Explanation:
Z chwilą przekroczenia trzydziestki Vera dostrzega w sobie zmiany. Zmiany, które sprawiają, że nie czuje się już młoda.

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 345




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search