International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

pytanie konkursowe I/8

Polish translation: I/8

21:39 Jan 11, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / konkurs
German term or phrase: pytanie konkursowe I/8
"Vera guckt aus dem Fenster. Bekanntes Gebiet. Ein Hinterhof und ein toter Baum und dann Fahrräder in einem dämlichen Häuschen. Damit die nicht frieren."

Zasady tu:
http://www.proz.com/topic/17070
Anna Bittner
Polish translation:I/8
Explanation:
Vera wygląda przez okno. Znajomy widok. Podwórze z uschniętym drzewem i rowery w głupawym budyneczku. Żeby nie zmarzły.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Dziś ocena późno, bo tak długo myślałam:) Wybór padł na lim0nke za wierność przekładu i jednolitość stylu. Drugim faworytem był A_Lex i "martwe drzewo". Na wyróżnienie zasługują: Staszek za to, że ma wielkie serce, bo przytulił rowery do szopy (no i ta druga wersja...) oraz tygru za "szkielet i badziewie".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +48/1 ewosruknok einatyp
SATRO
3 +1I/8
Agnieszka Hayward
3I/8
A_Lex
2Vera patrzy przez szybe.
Jerzy Czopik
1 +1Vera spogląda za okno.
Klet
1I/8
lim0nka


Discussion entries: 3





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Vera patrzy przez szybe.


Explanation:
Zna te tereny. Podworze z uschnietym drzewem, a dalej rowery w glupawym budyneczku. Zeby nie zmarzly.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
I/8


Explanation:
Vera wygląda przez okno. Znajomy widok. Podwórze z uschniętym drzewem i rowery w głupawym budyneczku. Żeby nie zmarzły.

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 173
Grading comment
Dziś ocena późno, bo tak długo myślałam:) Wybór padł na lim0nke za wierność przekładu i jednolitość stylu. Drugim faworytem był A_Lex i "martwe drzewo". Na wyróżnienie zasługują: Staszek za to, że ma wielkie serce, bo przytulił rowery do szopy (no i ta druga wersja...) oraz tygru za "szkielet i badziewie".

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
I/8


Explanation:
Vera wygląda przez okno. Znany rewir. Podwórko ze szkieletem drzewa i rowery schowane w badziewnej szopie. Schowane przed mrozem.

Oj, Vera, oj Vera, chyba na moją wygraną się nie zbiera...!

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 188

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Bo za ma³o znaków Ci wychodzi :) Ale nale¿y Ci siê agrij za "badziewn¹ szopê" - cool!
7 hrs
  -> Prawda, ¿e fajoska? Dziêki.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
I/8


Explanation:
Vera patrzy przez okno. Znajomy widok. Podwórze, martwe drzewo, a dalej rowery w śmiesznym domku. Żeby nie zamarzly.

...coby im zimno nie bylo, hej!

A_Lex
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 345

30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +4
8/1 ewosruknok einatyp


Explanation:
Vera spogląda przez okno. Wszystko jest jakieś znajome. Podwórko, kikut martwego drzewa, a dalej kilka rowerów przytulonych do szopy, która wygląda jakoś tak głupawo. Żeby nie zmarzły.

Jakoś dziś nie mam wełny... upps weny miało być...

Ale jakbym pisał zarobkowo tooo:

Podstarzała Vera spogląda przez nieco zabrudzone okno swojego małego pokoiku na poddaszu . Wszystko co widzi przez tę małą szybkę wygląda jakoś tak dziwnie znajomo. Widzi brudne podwórko na tyłach swojej starej kamienicy, kikut martwego drzewa, które zakatowały zimy, smog i dzieciaki grające pw piłekę i próbujące strząsać kasztany (a przecież to klon), a dalej kilka rowerów przytulonych do jakiejś nędznej szopy, która nigdy nie wyglądała dobrz, a teraz można powiedzieć, że wygląda po prostu głupio. Przynajmniej rowerki nie zamarzną...

Prawie strona przeliczeniowa ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2004-01-11 22:20:27 GMT)
--------------------------------------------------

No dobra taki super to znów nie jestem - 1/3 strony :)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 19 mins (2004-01-12 07:58:33 GMT)
--------------------------------------------------

Cholera, ktoś z moderatorów wylał coś na moje zdjęcie... :(

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3361

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: wersja zarobkowa! bomba! tak trzymaæ
17 mins
  -> Zarobkowa?? A bo to wiadomo, czy Ania p³aci terminowo?? :)

agree  A_Lex: tak, tak! wersja zarobkowa jest wprost odlotowa!!!! ty tez masz jeszcze szansê na wygran¹! ;))
22 mins
  -> Hmmm, ale ja wcale nie wiem, czy chcê wygraæ :)

agree  lim0nka: opracuj tak nastêpne dwa pytania i bêdzie ca³a strona :)
36 mins
  -> Siê rozkrêcam, za 2 pytania bêd¹ z tego 4 strony!!

agree  *eva*: hi hi, mog³o te¿ byæ: próbuj¹ce strz¹saæ gruszki (a przecie¿ to wierzba) ;o)))
18 hrs
  -> Przecie¿ z niemieckiego orygina³u jasno wynika, ¿e dzieciaki "chodzi³y na kachaje" (str¹ca³y kasztany) z klonu... Ja za orygina³ nie odpowiadam...

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Vera spogląda za okno.


Explanation:
Vera spogląda za okno. Znajoma okolica. Podwórze i uschnięte drzewo i jeszcze rowery schowane przed zimnem w głupiej budce.

Klet
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR
1 day 14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search