Facharbeiterprüfung

Polish translation: egzamin zawodowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Facharbeiterprüfung
Polish translation:egzamin zawodowy
Entered by: Danuta Michelsen

13:51 Mar 26, 2008
German to Polish translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
German term or phrase: Facharbeiterprüfung
mam problem z przetlumaczeniem slowa "Facharbeiterprüfung". Kontekst:
Wie lange ist eine Schweißerprüfung gemäß DIN EN 287-1 gültig? Jedna z mozliwych odpowiedzi:
-2 Jahre in Verbindung mit Facharbeiterprüfung


dziekuje za wszelkie propozycje!
Danuta Michelsen
egzamin zawodowy
Explanation:
egzamin zawodowy

Po zakończeniu kształcenia i zdaniu Facharbeiterprüfung otrzymuje się Facharbeiterbrief.

Der Facharbeiterbrief ist eine Urkunde, die nach bestandener Abschlussprüfung vor der IHK in einem anerkannten Ausbildungsberuf der Industrie ausgehändigt wird. Der Abschlussbrief macht Angaben über den erlernten Beruf (Berufsbezeichnung) und die bestandene Abschlussprüfung.

Dem Facharbeiterbrief gleichgestellt sind die in den verschiedenen Berufen als Abschlusszeugnis erteilten Gesellenbriefe im Handwerk und für den kaufmännischen Bereich das IHK-Prüfungszeugnis (früher auch genannt Kaufmannsgehilfenbrief).

http://de.wikipedia.org/wiki/Facharbeiterbrief

IMHO porównywalną polską instytucją będzie egzamin zawodowy po zakończeniu kształcenia w szkole zawodowej.

Patrz:

http://www.ckpzsm.pl/ksiega/dokumenty/egzamin_zawodowy_w_pyt...


Wynikiem zdania tego egzaminu jest

"Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe"

Natomiast dyplom mistrzowski to stopień wyższy. Mistrzowie patrzą na zwykłych Gesellen bardzo z góry ;-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2egzamin zawodowy
Crannmer
4egzamin na tytul robotnika wykwalifikowanego
Kalikst
4egzamin mistrzowski
Michał Łypaczewski
3Egzamin z przygotowania zawodowego
polonica (X)


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egzamin mistrzowski


Explanation:
j. w.

--------------------------------------------------
Note added at   25 min (2008-03-26 14:16:51 GMT)
--------------------------------------------------

Czyli "Meisterbrief" to egzamin mistrzowski, a "Facharbeiterprüung" to egzamin zawodowy.

Michał Łypaczewski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: moze powinnam dodac, ze druga mozliwa odpowiedz to: - 2 Jahre in Verbindung mit Meisterbrief czym w takim razie bedzie Meisterbrief?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: nie zauwazylem dodatku. BTW Meisterbrief to dyplom mistrzowski, a nie egzamin :-)
17 hrs

disagree  André Lindemann: niestety nie zgadzam się, ale egzamin mistrzowski jest coś całkiem innego
18 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Egzamin z przygotowania zawodowego


Explanation:
Egzamin z przygotowania zawodowego

polonica (X)
Native speaker of: Native in RussianRussian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egzamin na tytul robotnika wykwalifikowanego


Explanation:
http://www.kvwl.de/arzt/recht/kbv/blanko/b_blankomuster_01_0...

Example sentence(s):
  • Teoretyczne przygotowanie do złożenia egzaminu na tytuł robotnika wykwalifikowanego
Kalikst
Native speaker of: Native in PolishPolish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
egzamin zawodowy


Explanation:
egzamin zawodowy

Po zakończeniu kształcenia i zdaniu Facharbeiterprüfung otrzymuje się Facharbeiterbrief.

Der Facharbeiterbrief ist eine Urkunde, die nach bestandener Abschlussprüfung vor der IHK in einem anerkannten Ausbildungsberuf der Industrie ausgehändigt wird. Der Abschlussbrief macht Angaben über den erlernten Beruf (Berufsbezeichnung) und die bestandene Abschlussprüfung.

Dem Facharbeiterbrief gleichgestellt sind die in den verschiedenen Berufen als Abschlusszeugnis erteilten Gesellenbriefe im Handwerk und für den kaufmännischen Bereich das IHK-Prüfungszeugnis (früher auch genannt Kaufmannsgehilfenbrief).

http://de.wikipedia.org/wiki/Facharbeiterbrief

IMHO porównywalną polską instytucją będzie egzamin zawodowy po zakończeniu kształcenia w szkole zawodowej.

Patrz:

http://www.ckpzsm.pl/ksiega/dokumenty/egzamin_zawodowy_w_pyt...


Wynikiem zdania tego egzaminu jest

"Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe"

Natomiast dyplom mistrzowski to stopień wyższy. Mistrzowie patrzą na zwykłych Gesellen bardzo z góry ;-)

Crannmer
PRO pts in category: 32
Grading comment
dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  André Lindemann
1 hr
  -> thx

agree  Sonja Stankowski
11 hrs
  -> thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search