PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

genrespezifische Darsteller

Polish translation: aktorzy grający tylko w filmach/serialach danego gatunku

06:13 Sep 1, 2009
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / reklama programu TV
German term or phrase: genrespezifische Darsteller
Abgerundet wird das Programm-Bouquet durch das eigenproduzierte Format „Stars im Interview“, in dem genrespezifische Darsteller (u.a. Anja Kruse, Barbara Wussow, Volker Brandt) persönlichen Geheimnisse und romantische Anekdoten aus ihrem Leben verraten
remir
Polish translation:aktorzy grający tylko w filmach/serialach danego gatunku
Explanation:
tu: w serialach typu Schwarzwaldklinik

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2009-09-01 10:37:40 GMT)
--------------------------------------------------

charakterystyczni dla danego gatunku filmowego
Selected response from:

Tamod
Poland
Grading comment
dziękuję,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aktorzy grający tylko w filmach/serialach danego gatunku
Tamod
4 +1Aktorzy charakterystyczni
Adam Bielaczyk


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Aktorzy charakterystyczni


Explanation:
w tym przypadku chodzi raczej o charakterystyczny (np. dla danego "lecia") sposób gry i styl życia, a nie - jak to czesto się u nas ujmuje - wygląd aktora (aktor charakterystyczny, czyli nie-amant = brzydal)


    Reference: http://www.krzyzowki.info/genre
Adam Bielaczyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Rabus: aktorzy charakterystyczni dla danego gatunku, rodzaju flmów (Genre - gatunek, rodzaj, styl)
2 days 7 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aktorzy grający tylko w filmach/serialach danego gatunku


Explanation:
tu: w serialach typu Schwarzwaldklinik

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2009-09-01 10:37:40 GMT)
--------------------------------------------------

charakterystyczni dla danego gatunku filmowego

Tamod
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: streiche "tylko", setze "często" :-)
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search