Fernsehwissenschaft

Polish translation: telewizjoznawstwo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fernsehwissenschaft
Polish translation:telewizjoznawstwo
Entered by: Aneta Nurzynska

23:02 Nov 23, 2013
German to Polish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
German term or phrase: Fernsehwissenschaft
Er hat Fernsehwissenschaft in Leningrad studiert, wo er im Theater und politischen Kabarett gearbeitet hat.

Czy jest jakiś polski odpowiednik takiego kierunku? ja jak do tej pory znalazłam tylko wąskie specjalizacje typu reżyseria filmowa i telewizyjna, organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej i in.
Dziękuję za wszelkie sugestie.
Aneta Nurzynska
Poland
telewizjoznawstwo
Explanation:
Jest też radioznawstwo.by

--------------------------------------------------
Note added at 12 час (2013-11-24 11:50:03 GMT)
--------------------------------------------------

Specjalnie pominąłem medioioznawstwo, żeby nie tworzyć konstrukcji typu: dział medycyny zajmujący się chorobami dzieci, zamiast pediatria. Myślę, że nie zawsze to co się lepiej googluje, jest lepszym tłumaczeniem. Opisówka to ostateczność.
Selected response from:

Ryszard Rybicki
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc, sama myślałam o tym analogiczne do językoznawstwa i innych dziedzin nauki, brakowało mi jednak potwierdzenia, bo wyrażenie - jak już zostało to tutaj wspomniane - nie googluje się dobrze. Cieszę się, ze znalazł się Pan na tym forum i wspomógł mnie swoją wiedzą :-), na dodatek nie musiałam czekać długo na odpowiedź :-) Jeszcze raz dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4telewizjoznawstwo
Ryszard Rybicki
4medioznawstwo/nauka o mediach ze specjalnością "telewizja"
nikodem


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medioznawstwo/nauka o mediach ze specjalnością "telewizja"


Explanation:
propozycja. W przeciwieństwie do "telewizjoznawstwa" gugluje się trochę częściej...


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Medioznawstwo
    Reference: http://medioznawca.com/medioznawstwo
nikodem
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
telewizjoznawstwo


Explanation:
Jest też radioznawstwo.by

--------------------------------------------------
Note added at 12 час (2013-11-24 11:50:03 GMT)
--------------------------------------------------

Specjalnie pominąłem medioioznawstwo, żeby nie tworzyć konstrukcji typu: dział medycyny zajmujący się chorobami dzieci, zamiast pediatria. Myślę, że nie zawsze to co się lepiej googluje, jest lepszym tłumaczeniem. Opisówka to ostateczność.


Ryszard Rybicki
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc, sama myślałam o tym analogiczne do językoznawstwa i innych dziedzin nauki, brakowało mi jednak potwierdzenia, bo wyrażenie - jak już zostało to tutaj wspomniane - nie googluje się dobrze. Cieszę się, ze znalazł się Pan na tym forum i wspomógł mnie swoją wiedzą :-), na dodatek nie musiałam czekać długo na odpowiedź :-) Jeszcze raz dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search