Parkspur

Polish translation: strefa parkowania (głowicy/głowic)

10:56 Sep 26, 2012
German to Polish translations [PRO]
Computers (general)
German term or phrase: Parkspur
Opis dysku Bernoulliego
Ein Bernoulli-Laufwerk benötigt auch keine Parkspur zur Kopfsicherung im Ruhezustand.
Julia Kotecka
Poland
Polish translation:strefa parkowania (głowicy/głowic)
Explanation:
strefa parkowania (głowicy/głowic)

Co to jest Strefa parkowania głowicy?
- obszar na dysku twardym, w którym ustawiana jest głowica odczytu/zapisu po zakończeniu pracy dysku. Odpowiedzialny jest za to mechanizm ochraniający głowicę przed uszkodzeniami (np. podczas transportu). W przypadku nowoczesnych dysków parkowanie głowicy odbywa się w sposób automatyczny.

http://old.i-slownik.pl/1,1380,strefa,parkowania,glowicy.htm...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strefa parkowania (głowicy/głowic)
Crannmer
3pozycjonowanie
Mariusz Wstawski


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pozycjonowanie


Explanation:
pozycjonowanie głowicy w stanie spoczynku, to jest nawiązanie do układu pozycjonowania głowicy w innych napędach... i

nie jest potrzebne, ponieważ podczas wyłączania, gdy zmniejsza się prędkość obrotowa, nośnik prostuje się i zwiększa odległość od głowicy.



--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2012-09-26 11:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

jest jeszcze jedna możliwość (jeśli tekst jest dość stary):

parkowanie (głowicy dysku)

W starszych modelach przy przenoszeniu komputera z miejsca na miejsce należało parkowac głowice dysków (polega to na uruchomieniu programu, który przesuwa głowice poza powierzchnię magnetyczną). Nowsze dyski same parkują głowice po krótkim czasie nieużywania i są odporne na wstrząsy.

Mariusz Wstawski
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strefa parkowania (głowicy/głowic)


Explanation:
strefa parkowania (głowicy/głowic)

Co to jest Strefa parkowania głowicy?
- obszar na dysku twardym, w którym ustawiana jest głowica odczytu/zapisu po zakończeniu pracy dysku. Odpowiedzialny jest za to mechanizm ochraniający głowicę przed uszkodzeniami (np. podczas transportu). W przypadku nowoczesnych dysków parkowanie głowicy odbywa się w sposób automatyczny.

http://old.i-slownik.pl/1,1380,strefa,parkowania,glowicy.htm...


Crannmer
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search