Köcherfundament

Polish translation: fundament kotła / fundament pod kocioł

16:09 Apr 8, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Köcherfundament
Termin znajdujê siê w takim oto zdaniu:
Liefern und Einbringen von Beton für die Köcherfundamente.
Die Köcher sind bis zum Versetzen der Stützen in geeineter Weise abzudecken.
jaric
Polish translation:fundament kotła / fundament pod kocioł
Explanation:
Köcher to wg. SNT:
1. warnik, kocioł do gotowania
2. desorber (chłodziarki absorpcyjnej
3. gotowacz (cukr.)
4. maszynka do gotowania, kuchenka.
Tu - poniewaz chodzi o beton do fundamentu, to na pewno cos wielkiego. Kocioł lub warnik...
Fundament kotła występuje tu: www.ec.zgora.pl/budowa.html. I tu: www.miniekt.pl/mikropale.html. A fundament pod kocioł tu: www.instalacjebudowlane.pl/pokaz_ ksiazke.php?nr=68&idkat=33&isbn=276.
Ew. zobacz jeszcze to: free.polbox.pl/m/maloszyn/historia1897-1945lprawa.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 1 min (2005-04-09 09:11:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wycofuje propozycje! I popieram odpowiedz Zuzanny: fundament kielichowy lub tez: fundament(y) typu stopa kielichowa / stopa fundamentowa kielichowa. Zob.: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=stopa kielichowa&lr=
(juz prosilam Jerzego o wycofanie punktow ;-))

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 4 mins (2005-04-09 09:13:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Zob. tez http://www.proz.com/?sp=h&id=788298
Selected response from:

Lajla
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Fundament kielichowy
zuvi
3 -1fundament kotła / fundament pod kocioł
Lajla


Discussion entries: 1





  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Köcherfundament
Fundament kielichowy


Explanation:
np . przy budowie hal pod rzad slupow.Takie fundamenty wykonuje sie na miejscu lub jako gotowy element w zakladzie prafabrykacji . Dzwigami montuje sie w nich gotowe slupy prefabrykowane . Wstepnie wpuszcza sie slupy do okreslonej glebokosci - na ogol zaznaczonej na sulpie farba i blokuje klinami .Po niwelacji calego rzedu -zalewa sie <kielichy >betonem.


    www.asbud-domy.pl/projekty_hale.htm - 8k
zuvi
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lajla: wycofuje moja propozycje i przepraszam za zamet
33 mins
  -> Zdarza sie . Sprostowalam , bo jednak moze sie przydac w przyszlosci

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Köcherfundament
fundament kotła / fundament pod kocioł


Explanation:
Köcher to wg. SNT:
1. warnik, kocioł do gotowania
2. desorber (chłodziarki absorpcyjnej
3. gotowacz (cukr.)
4. maszynka do gotowania, kuchenka.
Tu - poniewaz chodzi o beton do fundamentu, to na pewno cos wielkiego. Kocioł lub warnik...
Fundament kotła występuje tu: www.ec.zgora.pl/budowa.html. I tu: www.miniekt.pl/mikropale.html. A fundament pod kocioł tu: www.instalacjebudowlane.pl/pokaz_ ksiazke.php?nr=68&idkat=33&isbn=276.
Ew. zobacz jeszcze to: free.polbox.pl/m/maloszyn/historia1897-1945lprawa.htm

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 1 min (2005-04-09 09:11:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wycofuje propozycje! I popieram odpowiedz Zuzanny: fundament kielichowy lub tez: fundament(y) typu stopa kielichowa / stopa fundamentowa kielichowa. Zob.: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=stopa kielichowa&lr=
(juz prosilam Jerzego o wycofanie punktow ;-))

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 4 mins (2005-04-09 09:13:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Zob. tez http://www.proz.com/?sp=h&id=788298

Lajla
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jerzy Czopik: To nie to: http://www.encyclopedia-wiki.org/encyclopedias/baulexikon/Ko... ; ale najgorsze, ¿e sam te¿ nie wiem :-(
30 mins
  -> Masz absolutna racje. Mam na przyszlosc nauczke, zeby nie spieszyc sie zbytnio z odpowiedzia. Coz, stawiam dopiero pierwsze kroki w KudoZie :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search