fein

Polish translation: wykwintny

11:11 Apr 20, 2005
German to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: fein
Kontekst: Feine Backware mit 14 % Schokoladenstückchen
Lajla
Polish translation:wykwintny
Explanation:
może tak?

3. a) von ausgezeichneter Qualität, hochwertig, erlesen, vorzüglich, exquisit: -es Gebäck; es duftet nach einer -en Seife; -es (reines) Gold, Silber; die -e Küche (die Zubereitung feiner Speisen);
© Duden - Deutsches Universalwörterbuch. 4. Aufl. Mannheim 2001. [CD-ROM].
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
no wiec mysle, ze jednak to. Dziekuje tez rjz i Radsonowi za zadanie sobie trudu i szperanie w internecie!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wykwintny
Anna Bittner
3 +1wyroby cukiernicze
rjz


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wykwintny


Explanation:
może tak?

3. a) von ausgezeichneter Qualität, hochwertig, erlesen, vorzüglich, exquisit: -es Gebäck; es duftet nach einer -en Seife; -es (reines) Gold, Silber; die -e Küche (die Zubereitung feiner Speisen);
© Duden - Deutsches Universalwörterbuch. 4. Aufl. Mannheim 2001. [CD-ROM].

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
no wiec mysle, ze jednak to. Dziekuje tez rjz i Radsonowi za zadanie sobie trudu i szperanie w internecie!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
4 mins
  -> dziêki!

neutral  Radson: w tym cuzamenhangu niestety nie pasi i "przekwalifikowuje" produkt
1 hr
  -> IMO chodzi o cos w stylu Schnecke itp i wtedy pasi, ale moze Lajla nas oswieci

agree  Magdalena Nucia: wykwintne pieczywo
1 day 4 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
feine Backware
wyroby cukiernicze


Explanation:
samo Backware to byłby chleb i bułki - dlatego fein

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 26 mins (2005-04-20 12:37:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rezeptedepot.de/lexikon/s/schokoladenkuss.html

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anna Bittner: Duden: Back|wa|re, die : vom Bäcker hergestellte Ware (wie Brot, Brötchen u. Kleingebäck). + doswiadczenie potwierdza
3 mins

agree  Radson: ausnahmsweise musze przyznac racje :o) dlatego tez istniej zawod "Feinbäcker" (nazywany tez Konditorem), a to jego wyroby: http://images.google.de/images?q=Feingebäck&hl=de&lr=&sa=N&tab=wi .niam niam :o)
55 mins
  -> Na, ausnahmsweise! Zawody inne: a tu jeszcze ciekawsze do porównania: http://members.nusurf.at/549555/be-f.htm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search