Berufsschule vs. Fachschule

Polish translation: specjalistyczna szkoła zawodowa

21:52 Apr 25, 2005
German to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Berufsschule vs. Fachschule
Dwa razy zawodowa?
Aleksandra Kwasnik
Germany
Polish translation:specjalistyczna szkoła zawodowa
Explanation:
W ustawie przytoczonej w linku (dobre wyjaśnienie) nazywa się to co prawda tylko "szkoła specjalistyczna", ale w nawiasie jest nazwa niemiecka, dlatego proponowałabym "...zawodowa"
"Fachschule" to też szkoła zawodowa.

"1) co najmniej trzy lata szkolenia zawodowego w specjalistycznej szkole ("Fachschule") zakończonego egzaminem i, o ile jest to wymagane, uzupełnionego rocznym lub dwuletnim kursem specjalizacji, także zakończonej egzaminem"
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2specjalistyczna szkoła zawodowa
Alina Brockelt
3szkoła zawodowa // technikum
Radello


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szkoła zawodowa // technikum


Explanation:
Tak na wyczucie, bom o niemieckim systemie szkolnictwa to już się daaaawno był uczył ;-)

Radello
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
specjalistyczna szkoła zawodowa


Explanation:
W ustawie przytoczonej w linku (dobre wyjaśnienie) nazywa się to co prawda tylko "szkoła specjalistyczna", ale w nawiasie jest nazwa niemiecka, dlatego proponowałabym "...zawodowa"
"Fachschule" to też szkoła zawodowa.

"1) co najmniej trzy lata szkolenia zawodowego w specjalistycznej szkole ("Fachschule") zakończonego egzaminem i, o ile jest to wymagane, uzupełnionego rocznym lub dwuletnim kursem specjalizacji, także zakończonej egzaminem"



    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0954.htm
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Nucia
7 hrs

agree  Bozena Meske: Berufsschule-uzupelnia nauke w zakladzie pracy (np. tydzien w szkole, tydzien w firmie), Fachschule-uczen uczy sie tylko w szkole a na koncu jest rok praktyczny
1 day 43 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search