Industrialisierung

Polish translation: automatyzacja (procesów)

18:14 Mar 21, 2018
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Industrialisierung
Jako jeden z działów zakładu obok Entwicklung, Qualitätsmanagement, Steuerung, Disposition, Logistik. Czy to to samo co Engineering?
Tomasz Cholewa
Polish translation:automatyzacja (procesów)
Explanation:
Industrialisierung wird als Begriff auch für die heutige Standardisierung/Automatisierung von Verfahren/Prozessen verwendet.


za: https://www.welt.de/wirtschaft/article11298921/Autobauer-inv...

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2018-03-21 19:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

To mogłaby także być cyfryzacja (Industrie 4.0) według tego artykułu: http://industrie-wegweiser.de/von-industrie-1-0-bis-4-0-indu...
Selected response from:

Marta Szkodzińska
Poland
Grading comment
Dziękuję, na to się zdecydowałem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3automatyzacja (procesów)
Marta Szkodzińska
3industrializacja
Piotr Hasny


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
industrializacja


Explanation:
Niestety nijak ma się ten termin do kontektu, który podajesz.

Nie dotyczy on bowiem jednego przedsiębiorstwa w skali mikro lecz gospodarki w skali makro.
Oznacza uprzemysłowienie gospodarki narodowej:

"industrializacja [łac. industrialis ‘przemysłowy’], uprzemysłowienie, ekon. proces polegający na szybszym rozwoju przemysłu od innych działów gospodarki narodowej — rolnictwa i usług."

industrializacja «rozwój gospodarczy kraju polegający na zwiększeniu udziału przemysłu w gospodarce narodowej»
• industrializacyjny • industrializować • industrializować się

https://sjp.pwn.pl/slowniki/industrializacja.html

Albo autor testu niemieckiego użył tego terminu nie rozumiejąc go albo jest jakieś inne rozwiązanie. Musiałbys spróbować zacytować większy fragment lub znaleźć to słowo w innych kontekstach występujących w tekście, który tłumaczysz.

Piotr Hasny
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 144
Notes to answerer
Asker: Co to znaczy w normalnym rozumieniu, to oczywiście wiem. W tekście, który tłumaczę to jakaś nowomowa i liczę na to, że może odezwie się ktoś, kto się z czymś takim zetknął bezpośrednio.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
automatyzacja (procesów)


Explanation:
Industrialisierung wird als Begriff auch für die heutige Standardisierung/Automatisierung von Verfahren/Prozessen verwendet.


za: https://www.welt.de/wirtschaft/article11298921/Autobauer-inv...

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2018-03-21 19:49:49 GMT)
--------------------------------------------------

To mogłaby także być cyfryzacja (Industrie 4.0) według tego artykułu: http://industrie-wegweiser.de/von-industrie-1-0-bis-4-0-indu...


Example sentence(s):
  • Wissmann sieht vor allem bei der Entwicklung und Industrialisierung von Batterien Handlungsbedarf – dabei habe Deutschland in den vergangenen Jahren „Kompetenz verloren“, die nun zurückgeholt werden müsse.

    https://de.wikipedia.org/wiki/Industrialisierung
    https://www.welt.de/wirtschaft/article11298921/Autobauer-investieren-Milliarden-in-neue-Antriebe.html
Marta Szkodzińska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję, na to się zdecydowałem.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search