am Boden aufwickeln

Polish translation: tu: we wgłębieniach/w prowadnicach od spodu/na spodniej stronie urządzenia

18:13 Nov 19, 2019
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / instrukcja obsługi tostera
German term or phrase: am Boden aufwickeln
Prosty TOSTER zawiera w instrukcji takie stwierdzenie na temat kabla, co jednak kłóci się z wszelką logiką, bo toster się nagrzewa i owijanie kabla wokół tostera jest wręcz niebezpieczne. Czy określenie "am Boden aufwickeln" można rozumieć inaczej?

Inbetriebnahme
Die nicht benötigte Länge der Anschlussleitung kann am Boden aufgewickelt werden. Den Netzstecker an eine Schutzkontaktsteckdose anschließen.
remir
Polish translation:tu: we wgłębieniach/w prowadnicach od spodu/na spodniej stronie urządzenia
Explanation:
Typowe rozwiązanie takich urządzeń kuchennych, jak tostery, czajniki elektryczne itp.

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2019-11-19 18:46:39 GMT)
--------------------------------------------------

Mogę podesłać przykładowe zdjęcia z własnej kuchni :-)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3tu: we wgłębieniach/w prowadnicach od spodu/na spodniej stronie urządzenia
Crannmer
3zwinąć na podłodze
Piotr Hasny


Discussion entries: 7





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
tu: we wgłębieniach/w prowadnicach od spodu/na spodniej stronie urządzenia


Explanation:
Typowe rozwiązanie takich urządzeń kuchennych, jak tostery, czajniki elektryczne itp.

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2019-11-19 18:46:39 GMT)
--------------------------------------------------

Mogę podesłać przykładowe zdjęcia z własnej kuchni :-)

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1420
Grading comment
dziękuję za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kapilek
1 min
  -> thx

agree  Andrzej Mierzejewski: mam czajnik i toster - obydwa mają takie rozwiązanie.
13 hrs
  -> thx

agree  Andrzej Golda
13 hrs
  -> thx

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zwinąć na podłodze


Explanation:
Nieużywaną długość kabla łączącego można zwinąć na podłodze. Podłączyć wtyczkę sieciową do gniazda ze stykiem uziemiającym.

[A teraz w formie żartu - nie mylić z tym: Wickeln auf Bodenhöhe, Link: http://newkitzontheblog.de/eine-alternative-zur-wickelkommod...

albo tym:
https://community.rabeneltern.org/index.php?thread/4813-nur-...]
:-) :-) :-)



--------------------------------------------------
Note added at 12 Tage (2019-12-02 06:51:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Tytułęm uzupełnienia dyskusji wrzucam kilka linków, których autorzy próbują zmierzyć się z tematem: Przewód czy kabel?
https://www.helukabel-sklep.pl/blog/roznica-miedzy-kablem-a-...
https://helukabel.pl/blog/przewod-czy-kabel-oto-jest-pytanie...
oraz to:
https://ise.pl/forum/nie-jestem-elektrykiem/kabel-czy-przewo...

Przewod wg definicji to - wyrób przemysłowy składający sie z jednego lub kilku skręconych drutów albo z jednej lub wiekszej liczby zyl izolowanych bez powloki lub w powloce.
a zeby bylo jasniej to wytlumaczyc to przewody stosuje sie:
-w instalacjach elektrycznych
-do zasilania odbiornikow przenosnych ,ruchomych kazdy przewod ma swoje oznaczenie ktore to informuje do czego moze byc wykorzystany .
Kabel wg definicji to -wyrob przemyslowy składajacy sie z jednej lub wiekszej liczby zyl izolowanych w powloce ,ewentualnie w oslonie ochronnej i pancerzu
znowu aby sprostwac kable stosuje sie w energetyce uklada sie je w ziemi i tak samo jak przewody maja swoje oznaczenia do czego sluza . Po krotce moge powiedziec ze kable dziela sie na :
-elektroenergetyczne
-kable gornicze
-kable sygnalizacyjne
-kable okretowe

Piotr Hasny
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 160




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search