Rückstellproben

Polish translation: próbki rezerwowe

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rückstellproben
Polish translation:próbki rezerwowe
Entered by: barbara_hoeger

20:39 Jun 19, 2012
German to Polish translations [PRO]
Environment & Ecology / Abfallwirtschaft
German term or phrase: Rückstellproben
Die Entnahme von Proben, der Verbleib und die Aufbewahrung von Rückstellproben
barbara_hoeger
próbki rezerwowe
Explanation:
Propozycja.
Selected response from:

Dariusz Rabus
Poland
Grading comment
Dziekuje za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kontrpróba
Waldemar Fortuna
4próbki rezerwowe
Dariusz Rabus
4próbki referencyjne
Zdzisław Dudek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
próbki referencyjne


Explanation:
"In der Umweltanalytik ist es üblich, Rückstellproben zu lagern, um etwaige Wiederholungen der Messungen zu ermöglichen." - Wikipedia


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCckstellprobe
Zdzisław Dudek
Poland
Native speaker of: Polish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rückstellprobe
kontrpróba


Explanation:
termin stosowany przy pobieraniu próbek, jest to druga próbka którą można poddać analizie w razie potrzeby

Example sentence(s):
  • Dodatkowo Dział Kontroli Jakości pobiera kontrpróby z każdej partii produkcyjnej.
Waldemar Fortuna
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO
12 hrs

neutral  Dariusz Rabus: A co z "Gegenprobe"? Gegenprobe = Rückstellprobe? Moim zdaniem, nie.
12 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
próbki rezerwowe


Explanation:
Propozycja.

Dariusz Rabus
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziekuje za pomoc
Notes to answerer
Asker: rezerwowa próbka zapasowa --> Źródłem niniejszego postępowania prejudycjalnego jest spór dotyczący refundacji wywozowych należnych z tytułu wywozu dwóch partii mrożonych kurczaków. W ramach procedury wywozu organy celne zainteresowanego państwa członkowskiego pobrały próbkę i próbkę rezerwową, których badanie wykazało obecność wystających złamanych kości. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:62004CC0353:PL:HTML





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search