Bewuchspflege

Polish translation: pielęgnacja zieleni

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bewuchspflege
Polish translation:pielęgnacja zieleni
Entered by: krzysiek12

12:43 Feb 1, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
German term or phrase: Bewuchspflege
 kologisch wirksame Maßnahmen:
Anlage ökologisch wirksamer Uferlinien, Anlage von Inseln, Flächenwasserzonen, Umgestaltung verbauter Ufer auch durch Vorschüttungen, Verbesserung des gewässertypischen Strukturangebots ( Einbringen von Totholz), Aufbau einer Naturnahen Ufervegetation mit Unterwasserpflanzen, Röhrichten, Ufergehölzen und Auwald.

 Gewässerunterhaltung (s. ökologisch wirksame Maßnahmen)

 Bewuchspflege

 Steuerung der Nutzungen, z.B. Vermeidung von Konflikten zwischen Erholung, Wassersport, Fischerei und Naturschutz.
Agatta
pielęgnacja zieleni
Explanation:
pielęgnacja zieleni
Selected response from:

krzysiek12
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pielęgnacja roślinności brzegowej
Anna Bittner
3 +1pielęgnacja porostów
Iwona Domanska
4pielęgnacja zieleni
krzysiek12
3pielęgnacja darni
rjz


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielęgnacja zieleni


Explanation:
pielęgnacja zieleni


    Reference: http://www.zb.eco.pl/inne/kompost/3.htm
krzysiek12
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 102
Grading comment
Dziękuję

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pielęgnacja porostów


Explanation:
Wielki słownik rolniczy:
Bewuchs - porost, zadarnienie

Be|wuchs, der; -es: Gesamtheit der Pflanzen, mit denen etw. bedeckt, bewachsen ist; Pflanzendecke: der B. des Ufers.

© Duden - Deutsches Universalwörterbuch, 5. Aufl. Mannheim 2003 [CD-ROM].

Biuletyn Zamówień Publicznych numer 94 z dnia 22.06.01
... 35187-Gliwice-Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach-zabezpieczenie brzegu rzeki oraz pielęgnacja porostów brzegowych. ...
www.uzp.gov.pl/spis_b/B94_01.html

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 180

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  krzysiek12
1 hr
  -> Dziêki :)

neutral  Anna Bittner: nie jestem przekonana, porosty kojarz¹ siê g³ównie z plechowacmai, patrz http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=46974
22 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pielęgnacja darni


Explanation:
wła¶ciwie "trawników" - ale że s± "ekologicznie dzikie" - to nie s± to już "trawniki", a "ł±kami" też nie s±;
jeżeli "porostów to "porostów brzegowych" co by pasowało do konteksu ///porosty w ekologii s± odbieranie zwykle inaczej, niż to znaczenie.

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pielęgnacja roślinności brzegowej


Explanation:
IMO w tym przypadku chodzi o ogół roślin porastających brzeg

Be|wuchs, der; -es: Gesamtheit der Pflanzen, mit denen etw. bedeckt, bewachsen ist; Pflanzendecke: der B. des Ufers.

© Duden - Deutsches Universalwörterbuch. 4. Aufl. Mannheim 2001. [CD-ROM].

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 519




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search