Feuerverzinkerei

Polish translation: ocynkownia ogniowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Feuerverzinkerei
Polish translation:ocynkownia ogniowa
Entered by: Crannmer

06:31 Jan 24, 2007
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / wynagrodzenie
German term or phrase: Feuerverzinkerei
Co może oznaczac powyższe wyrażenie w rozliczeniu wynagrodzenia. Z góry dzięki za odpowiedz.
jezabel1
ocynkownia ogniowa
Explanation:
ocynkownia ogniowa

(zaklad zajmujacy sie ocynkowywaniem przedmiotow metalowych poprzez zanurzenie ich (po wczesniejszym przygotowaniu powierzchni) w stopionym cynku (ok. 450 st. C).

Aczkolwiek jesli to jest czesc nazwy firmy (np. Feuerverzinkerei Nord GmbH), mto oczywiscie nazwa pozostaje w oryginale.


--------------------------------------------------
Note added at 5 Stunden (2007-01-24 12:24:59 GMT)
--------------------------------------------------

Polskie ksiazki telefoniczne
http://firmy.pkt.pl/slowo/ocynkownia_b2N5bmtvd25pYQ==.html

Wpisane kryteria wyszukiwania:
- słowo klucz: ocynkownia

Ocynkownia Pokój. Sp. z o.o.
41-709 Ruda Śląska, 0 32 244 70 40

Brzeziński Józef. Ocynkownia ogniowa żeliwa i stali
26-631 (p-ta Jastrzębia) Owadów, 0 48 610 68 21

Mostostal-Met. Sp. z o.o. Ocynkownia
45-644 Opole, 0 77 456 24 00

Ocynkownia Śląsk. Sp. z o.o.
32-500 Chrzanów, 0 32 623 96 92

Polimex-Mostostal SA. Ocynkownia Dębica. Cynkowanie ogniowe
39-200 Dębica, 0 14 670 52 06

Brzeziński Józef. Ocynkownia ogniowa żeliwa i stali
26-631 (p-ta Jastrzębia) Owadów, 0 48 610 68 21

Mostostal-Met. Sp. z o.o. Ocynkownia
45-644 Opole, 0 77 456 24 00

Ocynkownia Pokój. Sp. z o.o.
41-709 Ruda Śląska, 0 32 244 70 40

Ocynkownia Stalprodukt-Bolesław. Sp. z o.o.
32-332 Bukowno, 0 32 295 55 44

Ocynkownia Śląsk. Sp. z o.o.
32-500 Chrzanów, 0 32 623 96 92

Ocynkownia. Płatek B.
32-447 Siepraw, 0 12 274 69 25

Polimex-Mostostal SA. Ocynkownia Dębica. Cynkowanie ogniowe
39-200 Dębica, 0 14 670 52 06

i wiele wiele innych
http://www.google.de/search?hl=de&q=ocynkownia ogniowa&btnG=...

Na wielu stronach wyrazenia ocynkownia i cynkownia uzywane sa zamiennie.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ocynkownia ogniowa
Crannmer
4cynkownia ogniowa
Witold Palka


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cynkownia ogniowa


Explanation:
"prawie" - robi roznice :-)

Example sentence(s):
  • http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=4876
Witold Palka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Haslo swo.pwn: "cynkownia = huta, w której wytapia się cynk i walcuje blachę cynkową" to nie ocynkownia, w ktorej inne wyroby cynkuje sie metoda ogn.// Czytales tresc hasla, do ktorego link podales? Slownik to nie prawda objawiona. I nie zawiera wszyskieg
1 hr
  -> huta to huta a cynkownia to cynkownia. a "Ocynkownia" nie wyskakuje w slowniku jezyka polskiego. doch doch :)

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ocynkownia ogniowa


Explanation:
ocynkownia ogniowa

(zaklad zajmujacy sie ocynkowywaniem przedmiotow metalowych poprzez zanurzenie ich (po wczesniejszym przygotowaniu powierzchni) w stopionym cynku (ok. 450 st. C).

Aczkolwiek jesli to jest czesc nazwy firmy (np. Feuerverzinkerei Nord GmbH), mto oczywiscie nazwa pozostaje w oryginale.


--------------------------------------------------
Note added at 5 Stunden (2007-01-24 12:24:59 GMT)
--------------------------------------------------

Polskie ksiazki telefoniczne
http://firmy.pkt.pl/slowo/ocynkownia_b2N5bmtvd25pYQ==.html

Wpisane kryteria wyszukiwania:
- słowo klucz: ocynkownia

Ocynkownia Pokój. Sp. z o.o.
41-709 Ruda Śląska, 0 32 244 70 40

Brzeziński Józef. Ocynkownia ogniowa żeliwa i stali
26-631 (p-ta Jastrzębia) Owadów, 0 48 610 68 21

Mostostal-Met. Sp. z o.o. Ocynkownia
45-644 Opole, 0 77 456 24 00

Ocynkownia Śląsk. Sp. z o.o.
32-500 Chrzanów, 0 32 623 96 92

Polimex-Mostostal SA. Ocynkownia Dębica. Cynkowanie ogniowe
39-200 Dębica, 0 14 670 52 06

Brzeziński Józef. Ocynkownia ogniowa żeliwa i stali
26-631 (p-ta Jastrzębia) Owadów, 0 48 610 68 21

Mostostal-Met. Sp. z o.o. Ocynkownia
45-644 Opole, 0 77 456 24 00

Ocynkownia Pokój. Sp. z o.o.
41-709 Ruda Śląska, 0 32 244 70 40

Ocynkownia Stalprodukt-Bolesław. Sp. z o.o.
32-332 Bukowno, 0 32 295 55 44

Ocynkownia Śląsk. Sp. z o.o.
32-500 Chrzanów, 0 32 623 96 92

Ocynkownia. Płatek B.
32-447 Siepraw, 0 12 274 69 25

Polimex-Mostostal SA. Ocynkownia Dębica. Cynkowanie ogniowe
39-200 Dębica, 0 14 670 52 06

i wiele wiele innych
http://www.google.de/search?hl=de&q=ocynkownia ogniowa&btnG=...

Na wielu stronach wyrazenia ocynkownia i cynkownia uzywane sa zamiennie.


Crannmer
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
1 hr
  -> thx

neutral  Witold Palka: cynkownia ma roznie imponujacy wypis z googli a poza tym jest w slowniku PWN. Zostawmy wybor pytającemu.
7 hrs
  -> Wartosc wpisu w slowniku znacznie ogranicza podana tam bledna definicja. A co do wyboru to pelna racja.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search