Großbank

Polish translation: pierwszorzędny bank

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Großbank
Polish translation:pierwszorzędny bank
Entered by: Alina Brockelt

09:48 Mar 19, 2005
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
German term or phrase: Großbank
kontekst jak w poprzednim pytaniu
Pani Kilian podaje "wielki bank", tak¿e wdziêczna by³ybym za inne propozycje
Alina Brockelt
pierwszorzędny bank
Explanation:
albo: bank pierwszorzędny
Selected response from:

rjz
Grading comment
Wszystkim bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4duży bank
Radello
4pierwszorzędny bank
Andrzej Lejman
4pierwszorzędny bank
rjz
3liczący się na rynku bank
SATRO


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Großbank
liczący się na rynku bank


Explanation:
Tak bym to raczej interpretował...

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Großbank
pierwszorzędny bank


Explanation:
albo: bank pierwszorzędny

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 147
Grading comment
Wszystkim bardzo dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Radello: SJP PWN podaje: "pierwszorzêdny=bardzo dobry, doskona³y, wybitny, znakomity; stoj¹cy bardzo wysoko pod wzglêdem wa¿noœci, wartoœci, znaczenia", PKO BP to "Großbank", ale cztery pierwsze okreœlenia moim zdaniem nie pasuj¹ ;-)
8 hrs
  -> niestety, w bankowo¶ci jest to termin fachowy.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Großbank
pierwszorzędny bank


Explanation:
przez analogię (do pewnego stopnia) do first class bank

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 202

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Großbank
duży bank


Explanation:
albo "główny bank", "wiodący bank"
w linku rozróżnienie NBP na "małe" i "duże" banki (co prawda na potrzeby jakiegoś konkursu)

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 12 mins (2005-03-19 19:01:09 GMT)
--------------------------------------------------

zobaczcie koniecznie definicję \"Großbank\" na stronie: http://www.familie-ahlers.de/witze/bank_lexikon.html ;-)


    Reference: http://www.nbp.pl/edukacja/2003/bankdostepny/regulamin.doc
Radello
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search