Gastwissenschaftler

Polish translation: wizytujący naukowiec

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gastwissenschaftler
Polish translation:wizytujący naukowiec
Entered by: Marta Majorczyk

19:25 Sep 30, 2012
German to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
German term or phrase: Gastwissenschaftler
An einem wissenschaftlichen Projekt nahmen Schüler, Studierende, Graduierte, Gast- und Nachwuchswissenschaftler teil.
Marta Majorczyk
Germany
wizytujący naukowiec
Explanation:
liczba mnoga: wizytujący naukowcy
Selected response from:

Grzegorz Mizera
Belgium
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +3wizytujący naukowiec
Grzegorz Mizera
3 -1stypendysta
Mariusz Wstawski


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
wizytujący naukowiec


Explanation:
liczba mnoga: wizytujący naukowcy

Grzegorz Mizera
Belgium
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Okonska
11 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Magdalena Izabela Höner
13 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Sonja Stankowski
20 hrs
  -> Danke.

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
stypendysta


Explanation:
stypendysta jako ang. 'guest researcher'

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2012-10-01 08:22:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hu-berlin.de/forschung/gastwissenschaftler/

W Niemczech i Szwajcarii termin 'Gawi' na stronach uniwersytetów jest używany dla naukowców z zagranicy ("Unser Serviceangebot richtet sich an internationale Wissenschaftler ab Post-Doc."). Nie potrafię sobie wyobrazić pobytu takiego naukowca bez stypendium. Istnieje jeszcze coś takiego jak stypendium naukowe.

http://www.zuv.uni-heidelberg.de/international/gawi.html

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2012-10-01 08:25:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zuv.uni-heidelberg.de/international/finanzierung....

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2012-10-01 08:32:25 GMT)
--------------------------------------------------

W Polsce tacy naukowcy - cudzoziemcy przebywający na uczelni są określani stypendystami (chociaż istnieje możliwość, że są tylko pracownikami), albo pracownicy-stypendyści.

np. tutaj:
http://utp-old.utp.edu.pl/page.php?cat=9&lang=0
punkt 5 (na uwagę zasługuje również fakt, że w nazwie maila kierownik działu używa 'gawi'

Mariusz Wstawski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Agnieszka Okonska: to wcale nie musi byc stypendysta, ale np. profesor na goscinnych wykladach; tak, z innego kraju, ale niekoniecznie ze stypendium - znane mi z wlasnej praktyce (pracuje na niemieckim uni)
11 hrs
  -> zgadzam się, że nie musi, ale z podanego kontekstu wynika, że chodzi o realia w Niemczech, a tam Gawi to naukowiec z innego kraju (patrz Finanzierungsmöglichkeiten)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search