Klinke

Polish translation: tu gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:hier geben sich Comedy-Stars die Klinke in die Hand
Polish translation:tu gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów
Entered by: Crannmer

17:00 Nov 26, 2012
German to Polish translations [PRO]
Social Sciences - General / Conversation / Greetings / Letters
German term or phrase: Klinke
"Mit Witz und Ironie bringen Kabarettisten und Komiker aus der ganzen Welt das Berliner Publikum zum Lachen. Bei den Wühlmäusen geben sich Comedy-Stars die Klinke in die Hand: Dieter Hallervordens Bühne steht seit
1960 für bissige Satire".

Znaczenie "sich die Klinke in die Hand geben" jako wchodzenie i wychodzenie, że ktoś ciągle wchodzi i wychodzi jest mi znane, ale czy o to tu chodzi? Czy rzecz w tym, że ledwo jedna gwiazda skończy przedstawienie, już druga zaczyna następne? (oczywiście w przenośni) Innymi słowy, że przedstawień jest multum?
skowronek
Germany
tu: gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów
Explanation:
gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów

ew.
tu: gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do sceny/na scenę

Chodzi o oddanie natłoku gwiazd występujących w danym lokalu. Niezamykające się drzwi mogą mieć inny powód, np. napór publiczności.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję, ta wersja jest chyba najbardziej wymowna i jednoznaczna.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2drzwi sie nie zamykaja
Agnieszka Debska
4 +1tu: gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów
Crannmer
4wchodzić i wychodzić
james18
3gdy jedni schodzą ze sceny następni na nią wchodzą
Tamod


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wchodzić i wychodzić


Explanation:
tak, jak najbardziej, potwierdzenie z Dudena: "die Bewerber gaben sich die K. in die Hand (ugs.; es war ein ständiges Kommen u. Gehen der Bewerber);

james18
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
drzwi sie nie zamykaja


Explanation:
Myle, ze chodzi o to, ze ten lokal jest tak znany i lubiany, ze znane gwiazdy kabaretu/ comedy chetnie i czesto tam goszcza. Drzwi sie w tym lokalu nie zamykaja, tyle tam gwiazd wystepuje.

Agnieszka Debska
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14
Notes to answerer
Asker: Dziękuję, bardzo fajne, aczkolwiek faktycznie dwuznaczne z powodu widowni.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Okonska: IMHO najladniejsze :)
2 hrs

agree  Grzegorz Mizera: Podoba mnie się to ;)
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gdy jedni schodzą ze sceny następni na nią wchodzą


Explanation:
chodzi o komików, którzy ciągle tam występują, jedni wchodzą (na scenę) drudzy wychodzą (z niej schodzą)

Tamod
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję, bardzo dobre.


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geben sich Comedy-Stars die Klinke in die Hand
tu: gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów


Explanation:
gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do występów

ew.
tu: gwiazdy kabaretu stoją w kolejce do sceny/na scenę

Chodzi o oddanie natłoku gwiazd występujących w danym lokalu. Niezamykające się drzwi mogą mieć inny powód, np. napór publiczności.

Crannmer
PRO pts in category: 56
Grading comment
Dziękuję, ta wersja jest chyba najbardziej wymowna i jednoznaczna.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tamod
6 hrs
  -> thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search