Disponent

Polish translation: Dyspozytor

09:24 Jan 27, 2009
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
German term or phrase: Disponent
W Anstellungsvertrag fuer kaufmaennische Angestellte

Der Angestellte wird als Diponent beschaeftigt.

Disponent 1. (Wirtsch.) kaufmännischer Angestellter, der mit besonderen Vollmachten ausgestattet ist u. einen größeren Unternehmensbereich leitet:
© Duden - Deutsches Universalwörterbuch 2001

Jak nazwac to stanowisko
Grażyna Lesińska
Poland
Polish translation:Dyspozytor
Explanation:
osoba kierujaca,zarzadzajaca czyms,najczesciej:pracownik kierujacy,wydajacy zlecenia

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2009-01-27 10:31:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://portalwiedzy.onet.pl/107200,,,,dyspozytor,haslo.html

dyspozytor (łc. dispositor od disponere, dispositum ‘rozdzielić, urządzić’) osoba zatrudniona na stanowisku pracownika odpowiedzialnego za koordynację właściwego rozdziału zadań, zaopatrzenia, materiałów, kierowania ruchem itp.

Moim zdaniem to pasuje, jednakze drugie wyjasnienie,takze pasuje,lecz moim zdaniem to osoba lub instytucja zarzadzajaca jakims majatkiem,funduszem, jakimis srodkami, lub w banku urzednik, ktory wydaje kasie dyspozycje wyplaty pewnej sumy z konta klienta,itd.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/591C450F7C93B74C4125...
Selected response from:

blanka001
Germany
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Dyspozytor
blanka001
3dysponent
Agiks


Discussion entries: 3





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dysponent


Explanation:
Dysponent, czyli osoba zarządzająca przepływem materiałów, towarów itp. Np. dysponent materiałowy.
http://www.google.pl/search?q="dysponent materiałowy"&rls=co...

--------------------------------------------------
Note added at   53 min (2009-01-27 10:18:19 GMT)
--------------------------------------------------

Z tego co wiem, dysponenci to przeważnie pracownicy albo działu zakupów, albo logistyki - zależy od organizacji firmy. Jeżeli firma zatrudnia kilku dysponentów, to każdy prwadzi swoją działkę i faktycznie mogą na nim spoczywać takie obowiązki, jak negocjacje, udoskonalanie procedur itp. Natomiast nie kojarzę tego ze stanowiskiem kierowniczym, chyba że firma jest mała i zatrudnia jednego czy dwóch dysponentów, z których jeden jest jednocześnie kierownikiem działu zakupów.

Agiks
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Dyspozytor


Explanation:
osoba kierujaca,zarzadzajaca czyms,najczesciej:pracownik kierujacy,wydajacy zlecenia

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2009-01-27 10:31:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://portalwiedzy.onet.pl/107200,,,,dyspozytor,haslo.html

dyspozytor (łc. dispositor od disponere, dispositum ‘rozdzielić, urządzić’) osoba zatrudniona na stanowisku pracownika odpowiedzialnego za koordynację właściwego rozdziału zadań, zaopatrzenia, materiałów, kierowania ruchem itp.

Moim zdaniem to pasuje, jednakze drugie wyjasnienie,takze pasuje,lecz moim zdaniem to osoba lub instytucja zarzadzajaca jakims majatkiem,funduszem, jakimis srodkami, lub w banku urzednik, ktory wydaje kasie dyspozycje wyplaty pewnej sumy z konta klienta,itd.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/591C450F7C93B74C4125...

blanka001
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz
1914 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search