W-Fragen

Polish translation: pytania na "W"

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:W-Fragen
Polish translation:pytania na "W"
Entered by: Alicja Butkiewicz-Hübscher

19:59 Sep 19, 2005
German to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
German term or phrase: W-Fragen
CzeϾ wszystkim,

ot i przysz³a na mnie kolejka :) Jak zgrabnie przet³umaczyæ zwrot "W-Fragen"? Po naszemu pytania wymienioe dalej zaczynaj¹ siê na ró¿ne litery Co, Kiedy, Dlaczego, Gdzie i Jak... Przecie¿ nie napiszê "Pytania CKDGJ" :(

Am häufigsten werden so genannte „W-Fragen“ benutzt. Sie beginnen mit typischen Fragewörtern wie „was“, „wann“, „wo“, „wieso“, „wer“ und „wie“.

THX from the moutain...
SATRO
Poland
pytania "W"
Explanation:
z wyjasnieniem, ze "was?" ("co?") itd.
z uwaga, ze chodzi o pytania z j.niem.


--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-09-19 20:03:58 GMT)
--------------------------------------------------

lub pytania na "W" w j.niem.
Selected response from:

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Grading comment
To mi się bardziej podoba :) THX!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3pytania "W"
Alicja Butkiewicz-Hübscher
3 +2pytania o czas, miejsce i okoliczności
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 4





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
pytania "W"


Explanation:
z wyjasnieniem, ze "was?" ("co?") itd.
z uwaga, ze chodzi o pytania z j.niem.


--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-09-19 20:03:58 GMT)
--------------------------------------------------

lub pytania na "W" w j.niem.

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
To mi się bardziej podoba :) THX!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: a jakby tak napisac dziecinne lub naiwne pytania typu "co gdzie kiedy"? Zamiast skomplikowanie tlumaczyc, ze to od niemieckich pytan, co na W sie znaczynaja?
6 mins
  -> mysle, ze zalezy to od kontekstu, jezeli tlo jest dydaktyczno-lingwistyczne, to bym pozostawila "w" z wyjasnieniem

agree  james18: pytania zaczynaj¹ce siê na "w"
1 hr
  -> dzieki za poparcie:)

agree  Lena7: w gramatyce: zdania pytaj¹ce zaimkami pytaj¹cymi, które w jêzyku niemiecvkim zaczynaj¹ sie z regu³y na literê "w" nazywane W-Fragen
12 hrs
  -> dzieki:)

neutral  Radello: Zak³adam, ¿e odbiorca tekstu nie jest lingwist¹ i takie informacje s¹ dla niego zbêdne. Popieram Jerzego (patrz wy¿ej).
14 hrs
  ->  uczacy sie jezyka niem. nie sa lingwistami, a taka informacja wyjasniajaca jest jak najbardziej przydatna w nauce, kontekst zna Stas, wiec jemu decydowac:)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pytania o czas, miejsce i okoliczności


Explanation:
ewentualnie, do lżejszego tekstu, rozszerzając spostrzeżenie Jerzego: pytania z grupy "kto-co-gdzie-kiedy-dlaczego".


Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radello: lepsze rozwi¹zanie ni¿ pytania na "W"
3 hrs

agree  cynkol: to trzeba ugry¼æ opisowo (inna propozycja - choæ nie analizowa³em jej dok³adnie - "pytania o podmiot, orzeczenie i okolicznik")
1 day 7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search