Versuch macht klug

Polish translation: Kto próbuje ten potrafi

14:07 Nov 26, 2009
German to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
German term or phrase: Versuch macht klug
czy ktoś ma pomysł, jak zgrabnie to ująć, lub zna pasujący polski odpowiednik?
Marta Majorczyk
Germany
Polish translation:Kto próbuje ten potrafi
Explanation:
ew. kto próbuje ten nie żałuje
kto próbuje ten mądrzeje ;)

tylko takie pierwsze skojarzenie...

--------------------------------------------------
Note added at 1 jour7 heures (2009-11-27 21:08:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nie ma sprawy, również pozdrawiam :-)
Selected response from:

Natalia Marczuk
Spain
Grading comment
W tym kontekście najbardziej pasuje mi odpowiednik: "kto próbuje, ten nie żałuje" i ew. "kto próbuje, ten mądrzeje". Dziękuję i pozdrawiam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Kto próbuje ten potrafi
Natalia Marczuk
3jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz
manna96
3 -1ryzyk fizyk
cynkol


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ryzyk fizyk


Explanation:
:)

cynkol
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  manna96: >ryzyk fizyk< oznacza zaryzykowanie czegoś bez przygotowania, pójście na tzw. ryzyko - albo się uda albo nie - takie >raz kozie śmierć<, ale na to że przez to ryzykant może stać się >irgendwie klüger< raczej nie ma co liczyć. może: Wer wagt, gewinnt???
6 hrs
  -> Przecież "Versuch macht klug" odnosi się do ryzyka. Czy można próbować nie ryzykując? Dopiero wnioski wyciągnięte z (mniej lub bardziej) ryzykownej próby czynią cżłowieka mądrzejszym. Taki jest sens tego powiedzenia...

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz


Explanation:
może po prostu tak...



Example sentence(s):
  • If you don’t try, you'll never know

    Reference: http://www.garagelang.com/canam/slm_spydertest.pdf
manna96
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję!


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kto próbuje ten potrafi


Explanation:
ew. kto próbuje ten nie żałuje
kto próbuje ten mądrzeje ;)

tylko takie pierwsze skojarzenie...

--------------------------------------------------
Note added at 1 jour7 heures (2009-11-27 21:08:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nie ma sprawy, również pozdrawiam :-)

Natalia Marczuk
Spain
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
W tym kontekście najbardziej pasuje mi odpowiednik: "kto próbuje, ten nie żałuje" i ew. "kto próbuje, ten mądrzeje". Dziękuję i pozdrawiam!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search