pytanie konkursowe 10/IX

Polish translation: wherever I may roam.... ;o)

12:23 Oct 7, 2004
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / konkurs
German term or phrase: pytanie konkursowe 10/IX
Nicht wissen, aber Wissen vortäuschen, ist ein Laster. Wissen, aber sich dem Nichtwissenden gleich verhalten, ist Weisheit.

dziœ - ostatnie pytanie, zapraszam! :-)
A_Lex
Poland
Polish translation:wherever I may roam.... ;o)
Explanation:
Ciemnyś, a się stroisz w mędrca piórka –
toć to lipna Dyzmy powtórka.
Wiesz, co jest grane, lecz wolisz uchodzić za ciemniaka –
no, i na tym, kolego, polega wyższość znajomych świstaka*

*ci, co widzieli prehistoryczną reklamę Mlekóffki (TM), wiedzą, o co biega, nie? ha!


Wersja natchniona:

Ignoranctwo jest cnotą,
ale tylko udawane.
Najgorszą farsą i zgryzotą
jest to rzeczywiste, acz... zaprzeczane.



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 17 mins (2004-10-07 20:41:00 GMT)
--------------------------------------------------

nie wkleilo sie... ta pierwsza to:

Wersja: od 2 lat z rzadka telewizor oglądam:
Selected response from:

Agnieszka Hayward
Poland
Grading comment
w ostatniej rundzie wygrywa natchniona wersja tygru - 4 punkty :-)
pozostali wierni Uczestnicy na zakończenie Konkursu otrzymują po 2 punkty :-)
dodatkowo Ania zdobywa punkt za właściwe podanie kraju pochodzenia przysłowia.
to tyle :-)
zapraszam na forum - podsumowanie wkrótce!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Chiny!
Anna Bittner
3 +1wherever I may roam.... ;o)
Agnieszka Hayward
310/X
Klet
2wiem, więc jestem
Jerzy Czopik


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Chiny!


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 7 mins (2004-10-07 14:30:33 GMT)
--------------------------------------------------

Wadą jest udawanie wiedzy, gdy się jej nie posiada. Mądrym jest ten, kto posiada wiedzę, lecz zachowuje się jak niewiedzący.

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wherever I may roam.... ;o)


Explanation:
Ciemnyś, a się stroisz w mędrca piórka –
toć to lipna Dyzmy powtórka.
Wiesz, co jest grane, lecz wolisz uchodzić za ciemniaka –
no, i na tym, kolego, polega wyższość znajomych świstaka*

*ci, co widzieli prehistoryczną reklamę Mlekóffki (TM), wiedzą, o co biega, nie? ha!


Wersja natchniona:

Ignoranctwo jest cnotą,
ale tylko udawane.
Najgorszą farsą i zgryzotą
jest to rzeczywiste, acz... zaprzeczane.



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 17 mins (2004-10-07 20:41:00 GMT)
--------------------------------------------------

nie wkleilo sie... ta pierwsza to:

Wersja: od 2 lat z rzadka telewizor oglądam:


Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
w ostatniej rundzie wygrywa natchniona wersja tygru - 4 punkty :-)
pozostali wierni Uczestnicy na zakończenie Konkursu otrzymują po 2 punkty :-)
dodatkowo Ania zdobywa punkt za właściwe podanie kraju pochodzenia przysłowia.
to tyle :-)
zapraszam na forum - podsumowanie wkrótce!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: Demis Roussos greetz ...
2 days 11 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
10/X


Explanation:
Głupotą jest nie wiedzieć, a że się wie udawać.
Mądrością jest wiedzieć i jak niewiedzący się zachowywać.


Klet
PRO pts in category: 8

2 days 19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wiem, więc jestem


Explanation:
Nic nie wiedząc mądrość sugerować, to przywara.
Posiadać wiedzę i zachowywać się jak niewiedzący, to mądrość.

Inaczej mówią, wszyscy zadawacze KudoZ są mądrzejsi od odpowiadaczy :-))

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search