Muttergesellschaft

Polish translation: Spółka macierzysta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Muttergesellschaft
Polish translation:Spółka macierzysta
Entered by: Maciej Spiewak

19:05 Jul 18, 2004
German to Polish translations [PRO]
International Org/Dev/Coop
German term or phrase: Muttergesellschaft
Muttergesellschaft no i oczywiœcie Tochtergesellschaft
wieslaw jarmulowicz
Spółka macierzysta
Explanation:
tak dla równowagi, hej...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 44 mins (2004-07-21 19:50:19 GMT)
--------------------------------------------------

... zaś Tochtergesellschaften to spółki zależne lub stowarzyszone, co wynika z ilości udziałów posiadanych przez spółkę macierzystą...
Selected response from:

Maciej Spiewak
Poland
Grading comment
jakoś w zdaniu o wiele lepiej mi brzmi, np jadę do spółki macierzystej, ale jadę do spółki matki- jakoś mi zgrzyta, pracuję w spółce macierzystej ale pracuję w spółce-matce? akcje spółki macierzystej ok, ale akcje spółki- matki? to samo z córką
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7spółka-matka
Iwona Domanska
4Spółka macierzysta
Maciej Spiewak


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
spółka-matka


Explanation:
Tochtergesellschaft - spółka-córka

słowniki i wiedza własna

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Te¿ mam tak¹ nadziejê :)
14 mins
  -> Dziêki - mam nadziejê, ¿e tym razem zdania nie zmienisz ;)

agree  Tomasz Niedbala: Potwierdzam
1 hr
  -> Dziekujê!

agree  Jerzy Czopik: zamiast spó³ki-córki spotyka³em te¿ "spó³ka zale¿na"
2 hrs
  -> Dziêki

agree  Kamila Pogorzelska
4 hrs
  -> Dziêki

agree  A_G_A
11 hrs
  -> Dziêkujê

agree  Anna Bittner
15 hrs
  -> Dziêki :)

agree  Zbigniew Balawender: No to się przyłączę :-)
21 hrs
  -> No to te¿ podziêkujê :)

3 days 41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spółka macierzysta


Explanation:
tak dla równowagi, hej...

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 44 mins (2004-07-21 19:50:19 GMT)
--------------------------------------------------

... zaś Tochtergesellschaften to spółki zależne lub stowarzyszone, co wynika z ilości udziałów posiadanych przez spółkę macierzystą...

Maciej Spiewak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
jakoś w zdaniu o wiele lepiej mi brzmi, np jadę do spółki macierzystej, ale jadę do spółki matki- jakoś mi zgrzyta, pracuję w spółce macierzystej ale pracuję w spółce-matce? akcje spółki macierzystej ok, ale akcje spółki- matki? to samo z córką




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search