in nicht geringer Menge

Polish translation: w znacznej ilo¶ci

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:in nicht geringer Menge
Polish translation:w znacznej ilo¶ci
Entered by: Alina Brockelt

13:48 Apr 26, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: in nicht geringer Menge
§ 30 BtMG
1) Mit Freiheitsstrafe nicht unter zwei Jahren wird bestraft, wer Betäubungsmittel in nicht geringer Menge ohne Erlaubnis nach § 3 Abs. 1 Nr. 1 einführt.

Do tej pory tłumaczyłam to jako "w dużej ilości", ponieważ w ustawodawstwie polskim tylko z takim porównywalnym terminem się spotkałam, ale nie jestem pewna
Alina Brockelt
w znacznej ilo¶ci
Explanation:
tak to formułuje ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 10 mins (2005-04-26 18:58:41 GMT)
--------------------------------------------------

n. Art.42 pkt 3:
Jeżeli przedmiotem czynu, o którym mowa w ust. 1, jest ___znaczna ilo¶ć____ ¶rodków odurzaj±cych, substancji psychotropowych, mleczka makowego lub słomy makowej albo czyn ten został popełniony w celu osi±gnięcia korzy¶ci maj±tkowej lub osobistej, sprawca
podlega karze pozbawienia wolno¶ci na czas nie krótszy od lat 3 etc. ...../-/-
Selected response from:

rjz
Grading comment
Bardzo wszystkim dziękuję!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1w znacznych ilościach
Andrzej Lejman
3w znacznej ilo¶ci
rjz
3w niebagatelnej ilosci
Grzegorz Cygan (X)


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
w znacznych ilościach


Explanation:
KPP Kluczbork
... udzielanie i sprzedaż narkotyków w znacznych ilościach. ... i substancji
psychotropowych w znacznych ilościach (informacja z dnia 03.11.2004 r.) ...
www.kluczbork.policja.gov.pl/ index.php?option=content&task=view&id=26&Itemid=2

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-04-26 13:53:16 GMT)
--------------------------------------------------

Listy gończe za wytwórcami amfetaminy
... Przestawiono im zarzut produkcji narkotyków w znacznych ilościach, między 24
stycznia a 24 lutego w Porąbce, a także Gliwicach na Śląsku. ...
hyperreal.info/drugs/go.to/art/852 - 22k - 24 Kwi 2005

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2005-04-26 13:53:51 GMT)
--------------------------------------------------

Alkoholizm Narkomania JazzGot
... nakłania go do użycia takiego środka lub substancji albo udziela ich w znacznych
ilościach innej osobie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 5. ...
narkomania.akcjasos.pl/prawo.php

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 161

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Nucia
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w niebagatelnej ilosci


Explanation:
Moze to tez pomoze.

Grzegorz Cygan (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
w znacznej ilo¶ci


Explanation:
tak to formułuje ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 10 mins (2005-04-26 18:58:41 GMT)
--------------------------------------------------

n. Art.42 pkt 3:
Jeżeli przedmiotem czynu, o którym mowa w ust. 1, jest ___znaczna ilo¶ć____ ¶rodków odurzaj±cych, substancji psychotropowych, mleczka makowego lub słomy makowej albo czyn ten został popełniony w celu osi±gnięcia korzy¶ci maj±tkowej lub osobistej, sprawca
podlega karze pozbawienia wolno¶ci na czas nie krótszy od lat 3 etc. ...../-/-

rjz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 258
Grading comment
Bardzo wszystkim dziękuję!!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search