erlangtes/erstrebtes Gut

Polish translation: mienie skradzione z pojazdu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:erlangtes/erstrebtes Gut
Polish translation:mienie skradzione z pojazdu
Entered by: jbaran (X)

11:33 Aug 5, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: erlangtes/erstrebtes Gut
w potwierdzeniu o z³o¿eniu zawiadomienia o przestêpstwie
Straftat/en
§242 StGB Diebstahl an Kraftwagen (tutaj dodatkowe pytanie kradzie¿ dotycz¹ca samochodów? na samochodach? nie brzmi najlepiej. Jak ma byæ?)
erlangtes/erstrebts Gut - Kfz-Kennzeichen-Schild
Lena7
mienie skradzione z pojazdu
Explanation:
można ukraść samochód (jedna kategoria prawna). Można ukraść rzeczy pozostawione w samochodzie (np. kamerę, waliżkę itd.) jest to druga kategoria prawna dot. erlangtes/erstrebtes Gut.
Selected response from:

jbaran (X)
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przedmiot kradzieży
MargaretM
4mienie skradzione z pojazdu
jbaran (X)
4tu: przedmiot przestępstwa
Grażyna Lesińska


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: przedmiot przestępstwa


Explanation:
tak wynika z tre¶ci notatki na http://www.derhessischelandbote.de/0000 PDF/0321_VV_Kanzlera...

Grażyna Lesińska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 123

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przedmiot kradzieży


Explanation:
propozycja, wyniaj±ca z kontekstu i rodzaju przestępstwa

Diebstahl an Kraftwagen - kradziez samochodów. po prostu.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2005-08-05 12:15:40 GMT)
--------------------------------------------------

erlangtes/erstrebtes Gut - zwrot ten wskazuje na zamiar/dokonanie przywłaszczenia mienia, st±d też \"kradzież\" a nie \"przestepstwo\"

MargaretM
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danuta Polanska: Mialabym tu jedna uwage. Nalezy odroznic kradziez samochodu (Diebstahl von Wagen) od kradziezy jego czesci lub wyposazenia (Diebstahl an Wagen) :-))
4 hrs
  -> Oczywi¶cie! Jak zwykle niezawodna Danuta Polanska. Dziêkujê:-)

neutral  lusinek1: Popieram Pani¹ Polañsk¹. Ma³a dygresja: 242 StGB dot. kradzie¿y ogólnie, nie tylko aut :) Za to pojazdów ogólnie - zabór w celu krótkotrwa³ego u¿ycia - dot. 248a - podobny do polskiego 289 kk. Pozdrawiam
20 hrs

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mienie skradzione z pojazdu


Explanation:
można ukraść samochód (jedna kategoria prawna). Można ukraść rzeczy pozostawione w samochodzie (np. kamerę, waliżkę itd.) jest to druga kategoria prawna dot. erlangtes/erstrebtes Gut.

jbaran (X)
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search