fahrlässige Trunkenheit im Verkehr

Polish translation: nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych w stanie nietrzeźwości

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:fahrlässige Trunkenheit im Verkehr
Polish translation:nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych w stanie nietrzeźwości
Entered by: Crannmer

16:45 May 5, 2008
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Strafrecht
German term or phrase: fahrlässige Trunkenheit im Verkehr
fahrlässig - nieumyślny
ale jak nietrzeźwość w ruchu drogowym może być nieumyślna?
Napił się niechcący czy jak? :)
Fiolka
nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych (w ruchu lądowym) w stanie nietrzeźwości
Explanation:
nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych (w ruchu lądowym) w stanie nietrzeźwości

albo

... pod wpływem alkoholu

Jak art. 178a polskiego KK. Przy czym ten artykuł nie rozróżnia deliktów nieumyślnych od umyślnych.

http://kodeks-karny.ovh.org/kodeks-karny-czesc-szczegolna/ro...


--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2008-05-06 06:06:38 GMT)
--------------------------------------------------

vgl. Trunkenheit im Verkehr - § 316 Strafgesetzbuch (StGB)

http://www.123recht.net/Trunkenheitsfahrt-§-316-StGB---Frage...

(rozróżnianie miedzy fahrlässig i vorsätzlich)
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
serdeczne dzięki za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych (w ruchu lądowym) w stanie nietrzeźwości
Crannmer
3lekkomyślne upojenie alkoholowe w ruchu drogowym
Adam Bielaczyk


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lekkomyślne upojenie alkoholowe w ruchu drogowym


Explanation:
Przyjąłbym taki wariant.

Adam Bielaczyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych (w ruchu lądowym) w stanie nietrzeźwości


Explanation:
nieumyślne prowadzenie pojazdów mechanicznych (w ruchu lądowym) w stanie nietrzeźwości

albo

... pod wpływem alkoholu

Jak art. 178a polskiego KK. Przy czym ten artykuł nie rozróżnia deliktów nieumyślnych od umyślnych.

http://kodeks-karny.ovh.org/kodeks-karny-czesc-szczegolna/ro...


--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2008-05-06 06:06:38 GMT)
--------------------------------------------------

vgl. Trunkenheit im Verkehr - § 316 Strafgesetzbuch (StGB)

http://www.123recht.net/Trunkenheitsfahrt-§-316-StGB---Frage...

(rozróżnianie miedzy fahrlässig i vorsätzlich)

Crannmer
PRO pts in category: 163
Grading comment
serdeczne dzięki za pomoc




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search