arbeitnehmerähnliche Person

Polish translation: osoba o statusie podobnym do pracowniczego (i podlegajacych z tego tytulu zblizonej ochronie)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:arbeitnehmerähnliche Person
Polish translation:osoba o statusie podobnym do pracowniczego (i podlegajacych z tego tytulu zblizonej ochronie)
Entered by: Gabriela

10:24 Oct 29, 2004
German to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: arbeitnehmerähnliche Person
Der Franchisegeber muss für die arbeitnehmerähnliche Person folgende Beiträge abführen: usw...
Gabriela
osoba o statusie podobnym do pracowniczego (i podlegajacych z tego tytulu zblizonej ochronie)
Explanation:
Nie chodzi tu o pracownikow, tylko o rozne klasy "quasi-przedsiebiorcow" i podobnych, ktorych sytuacja ze wzgledow gospodarczych, z powodu uzaleznienia od innego przedsiebiorcy itp. przypomina sytuacje pracownika. Por. np. definicje z Tarifvertragsgesetz:

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 10 hrs 39 mins (2004-10-30 21:03:44 GMT)
--------------------------------------------------

... (\"i podlegajaca ... \") - mialo byc
Selected response from:

Grzegorz Cygan (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4osoba o statusie podobnym do pracowniczego (i podlegajacych z tego tytulu zblizonej ochronie)
Grzegorz Cygan (X)
3osoba pracujaca w oparciu o umowe dla jednego pracodawcy
Alicja Butkiewicz-Hübscher


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arbeitnehmerähnliche Person
osoba pracujaca w oparciu o umowe dla jednego pracodawcy


Explanation:
(na podobnych zasadach co regularnie zatrudnieni)

http://www.ard-ratgeber-recht.de/fragen/view/rf00025.html

tu proponowalabym uwzglednic wyjasnienie w stopce...

Alicja Butkiewicz-Hübscher
Germany
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 52

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arbeitnehmerähnliche Person
osoba o statusie podobnym do pracowniczego (i podlegajacych z tego tytulu zblizonej ochronie)


Explanation:
Nie chodzi tu o pracownikow, tylko o rozne klasy "quasi-przedsiebiorcow" i podobnych, ktorych sytuacja ze wzgledow gospodarczych, z powodu uzaleznienia od innego przedsiebiorcy itp. przypomina sytuacje pracownika. Por. np. definicje z Tarifvertragsgesetz:

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 10 hrs 39 mins (2004-10-30 21:03:44 GMT)
--------------------------------------------------

... (\"i podlegajaca ... \") - mialo byc


    Reference: http://bundesrecht.juris.de/bundesrecht/tvg/__12a.html
Grzegorz Cygan (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search