Einkünfte vs. Einnahmen

Polish translation: przychody wpływy

19:32 Apr 10, 2005
German to Polish translations [PRO]
Law: Taxation & Customs
German term or phrase: Einkünfte vs. Einnahmen
tłumaczę niemieckiego PITa (Berechnung der Einkommensteuer und Kirchensteuer) i oba te pojęcia pojawiają się na przemian, a słownik i leksykon używa ich zamiennie. Na czym polega różnica?
gkosinska
Polish translation:przychody wpływy
Explanation:
?
Selected response from:

krzysiek12
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1przychody wpływy
krzysiek12
4 -1zła wiadomość
Andrzej Lejman


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Einkünfte vs. Einnahmen
zła wiadomość


Explanation:
w obu przypadkach są to po prostu "przychody"; o ile w DE Einkünfte można na siłę zakwalifikowac jako "przychody z działalności gospodarczej", a Einnahmen jako kapitałowe, o tyle w PL nie ma takiego rozróżnienia. Tylko zyski z giełdy mają specustawę.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  rjz: Podzia³ ten jest wygodny, z tym, ¿e nie jest nawet na si³ê prawdziwy. np. Einkünfte aus Haus- und Grundbesitz musia³yby tu nazywaæ siê z "dzia³alno¶ci gospodarczej"?
2 hrs

neutral  james18: "podziwiam" ludzi, którzy odwa¿aj¹ siê krytykowaæ nie daj¹c innej propozycji, d=to do Cieie rjz, sprawdŸ i napisz prawid³ow¹ odpowiedŸ, bo ja te¿ nigdy nie wiem jaka jest ró¿nica
1 day 2 hrs

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Einkünfte vs. Einnahmen
przychody wpływy


Explanation:
?


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=przychody+wp%C5%82ywy&bt...
krzysiek12
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Nucia: lub: dochody vs. wp³ywy
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search