dampfbetriebene Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlage

Polish translation: agregaty kogeneracyjne

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:dampfbetriebene Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlage
Polish translation:agregaty kogeneracyjne

16:35 Apr 20, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
German term or phrase: dampfbetriebene Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlage
Ca³e zdanie: Die von einer internationalen Investorengruppe finanzierte XxxFirma AG ist spezialisiert auf die Entwicklung dampfbetriebener, extrem kompakter Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlagen
mwas
agregaty kogeneracyjne
Explanation:
"Jednym z najbardziej efektywnych sposobów zamiany energii chemicznej paliwa pierwotnego do postaci ciepła i prądu jest właśnie produkcja skojarzona, zwana również kogeneracją. Stosowanie produkcji skojarzonej jest korzystne z punktu widzenia termodynamiki, ekologii i ekonomii"

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 6 mins (2005-04-21 07:41:43 GMT)
--------------------------------------------------

\"Jednakże od pewnego czasu na świecie pojawiły się małe układy kogeneracyjne (tzw. agregaty kogeneracyjne, układy CHP, elektrociepłownie blokowe, jednostki cieplno-prądowe), które stają się coraz bardziej popularne. Są to układy oparte o silniki spalinowe bądź turbiny gazowe o mocach od kilkudziesięciu kilowatów do kilku megawatów. Mogą one pracować bezpośrednio na potrzeby obiektu, w którym zostały zainstalowane, bądź jako elektrociepłownie zawodowe\"
Selected response from:

krzysiek12
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1agregaty kogeneracyjne
krzysiek12
3Instalacja elektrocieplownicza /mini elektrocieplownia/
zuvi


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dampfbetriebene Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlage
Instalacja elektrocieplownicza /mini elektrocieplownia/


Explanation:
propozycja - albo:
zestaw urzadzen elektrocieplowniczych itp.

Chodzi o urzadzenie , ktore wytwarza prad na potrzeby wlasne i jeszcze kilku konsumatorow oraz energie cieplna dla instalacji ogrzewczej /z cyrkulacja pary / ...i na dodatek miesci sie w piwnicy. Sprytne .


    Reference: http://www.energieforum.ru/kraftwarme/morenews.php?iditem=5&...
zuvi
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in BulgarianBulgarian

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dampfbetriebene Kraft-Wärme-Kopplungs-Anlage
agregaty kogeneracyjne


Explanation:
"Jednym z najbardziej efektywnych sposobów zamiany energii chemicznej paliwa pierwotnego do postaci ciepła i prądu jest właśnie produkcja skojarzona, zwana również kogeneracją. Stosowanie produkcji skojarzonej jest korzystne z punktu widzenia termodynamiki, ekologii i ekonomii"

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 6 mins (2005-04-21 07:41:43 GMT)
--------------------------------------------------

\"Jednakże od pewnego czasu na świecie pojawiły się małe układy kogeneracyjne (tzw. agregaty kogeneracyjne, układy CHP, elektrociepłownie blokowe, jednostki cieplno-prądowe), które stają się coraz bardziej popularne. Są to układy oparte o silniki spalinowe bądź turbiny gazowe o mocach od kilkudziesięciu kilowatów do kilku megawatów. Mogą one pracować bezpośrednio na potrzeby obiektu, w którym zostały zainstalowane, bądź jako elektrociepłownie zawodowe\"


    Reference: http://www.bkwk.de/bkwk/infos/grundlagen/index_html?ztitel=P...
    Reference: http://skrzypczak.pl/agregat.html
krzysiek12
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zuvi: Masz racje.
22 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search