Zehnerübergang

Polish translation: przekroczenie progu dziesiątkowego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zehnerübergang
Polish translation:przekroczenie progu dziesiątkowego
Entered by: Anna Grysinska

13:15 Oct 31, 2014
German to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / nauka liczenia
German term or phrase: Zehnerübergang
Chodzi o naukę dodawania i odejmowania w szkole podstawowej:
np. 7 + 5 = 12, czyli 7 + (3 + 2) = 12
Jak taki etap w nauczaniu nazywa się w polskiej szkole?
Anna Grysinska
przekroczenie progu dziesiątkowego
Explanation:
Już dwukrotnie ten próg przekraczałam, więc mam na świeżo...
Selected response from:

Małgorzata Wilczyńska
Poland
Grading comment
o to właśnie chodziło :) dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1przekroczenie progu dziesiątkowego
Małgorzata Wilczyńska
3przegrupowanie
DLyons


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
przekroczenie progu dziesiątkowego


Explanation:
Już dwukrotnie ten próg przekraczałam, więc mam na świeżo...


    Reference: http://www.scholaris.pl/zasob/52711
    Reference: http://www.matzoo.pl/klasa1/odejmowanie-z-przekraczaniem-pro...
Małgorzata Wilczyńska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
o to właśnie chodziło :) dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nikodem: Nie inaczej
19 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przegrupowanie


Explanation:
"progu dziesiątkowego" seems like overtranslation to me.

DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search