Rebound-Insomnie

Polish translation: bezsennośc wskutek tzw. zespołu odbicia ("rebound")

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rebound-Insomnie
Polish translation:bezsennośc wskutek tzw. zespołu odbicia ("rebound")
Entered by: masz1

11:18 Nov 28, 2006
German to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / biochemie
German term or phrase: Rebound-Insomnie
Die Folgen sind nicht nur enerwünschte Sedierung, Hangover, Rebound-Insomnie und .....
masz1
bezsennośc wskutek tzw. zespołu odbicia ("rebound")
Explanation:
propo
Insomnie = bezsenność

--------------------------------------------------
Note added at 18 Min. (2006-11-28 11:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

po nagłym odstawieniu leków występuje zespół odbicia ("rebound"), na który składa się m. in. bezsenność.

--------------------------------------------------
Note added at 21 Min. (2006-11-28 11:39:25 GMT)
--------------------------------------------------

Należy pamiętać że leki nasenne są praktycznie lekami objawowymi, co oznacza, że nie leczą przyczyn bezsenności. Po odstawieniu powodować mogą, przy ich dłuższym stosowaniu, objawy abstynencyjne lub w najlepszym przypadku tak zwane objawy z odbicia, czyli objawy odwrotne do ich działania: lęk, niepokój oraz bezsenność.

--------------------------------------------------
Note added at 23 Min. (2006-11-28 11:41:31 GMT)
--------------------------------------------------

pojawia sie też okreslenie: bezsennośc z odbicia
Selected response from:

klick
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bezsennośc wskutek tzw. zespołu odbicia ("rebound")
klick
4bezsenność z odbicia
Tomasz Sieniuć


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bezsennośc wskutek tzw. zespołu odbicia ("rebound")


Explanation:
propo
Insomnie = bezsenność

--------------------------------------------------
Note added at 18 Min. (2006-11-28 11:36:23 GMT)
--------------------------------------------------

po nagłym odstawieniu leków występuje zespół odbicia ("rebound"), na który składa się m. in. bezsenność.

--------------------------------------------------
Note added at 21 Min. (2006-11-28 11:39:25 GMT)
--------------------------------------------------

Należy pamiętać że leki nasenne są praktycznie lekami objawowymi, co oznacza, że nie leczą przyczyn bezsenności. Po odstawieniu powodować mogą, przy ich dłuższym stosowaniu, objawy abstynencyjne lub w najlepszym przypadku tak zwane objawy z odbicia, czyli objawy odwrotne do ich działania: lęk, niepokój oraz bezsenność.

--------------------------------------------------
Note added at 23 Min. (2006-11-28 11:41:31 GMT)
--------------------------------------------------

pojawia sie też okreslenie: bezsennośc z odbicia

klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 131

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Sorry, nie zauwazylem Twojego wpisu na samym dole...
1 hr
  -> wszystko OK :-), zawsze to potwierdzenie

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezsenność z odbicia


Explanation:
Działania niepożądane benzodiazepin. W czasie leczenia benzodiazepinami obserwowano niepożądane działanie sedatywne utrzymujące się następnego dnia, upośledzenie sprawności psychomotorycznej, niepamięć następczą, upośledzenie czynności poznawczych oraz bezsenność z odbicia. Wymienione działania niepożądane zależą od leku, jego dawki oraz okresu półtrwania.

http://www.mp.pl/artykuly/?aid=1152

Tomasz Sieniuć
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search