Blickparese

Polish translation: porażenie spojrzenia

16:56 Nov 28, 2019
German to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Blickparese
Po udarze, wymienione jako skutek.

Niedowład skojarzonego spojrzenia? Jak to brzmi po "polsku" i po "medycznemu"? Teoretycznie Parese to niedowład, ale o niedowładzie spojrzenia jeszcze nie słyszałam :-)
Oksana Bończyk
Poland
Polish translation:porażenie spojrzenia
Explanation:
To jedna z ewentualnych dolegliwości neurologicznych wskutek udaru

--------------------------------------------------
Note added at 55 Min. (2019-11-28 17:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.mp.pl/pacjent/objawy/86449,zaburzenia-ruchomosci...


--------------------------------------------------
Note added at 56 Min. (2019-11-28 17:52:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-narzadu-wzro...
Selected response from:

Katarzyna Fayterna
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1porażenie spojrzenia
Katarzyna Fayterna
3 +1paraliż/ niedowład oka
Piotr Hasny
Summary of reference entries provided
niedowład to częściowe porażenie
Mariusz Wstawski

  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
paraliż/ niedowład oka


Explanation:
inaczej zaburzenia ruchomości gałek ocznych; zaburzenia widzenia

Paraliż lub niedowład oka to zaburzenie ruchów gałek ocznych. Spowodowane jest to zmianami w nadjądrowych ośrodkach wzroku w mózgu.

https://de.wikipedia.org/wiki/Blicklähmung

Natomiast w zezie porażennym porażenie lub niedowład, czyli częściowe ... ustawienia gałek ocznych (zez),; ograniczenie lub brak ruchu oka w kierunku,

https://www.mp.pl/pacjent/objawy/86449,zaburzenia-ruchomosci...

Piotr Hasny
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Wstawski
8 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
porażenie spojrzenia


Explanation:
To jedna z ewentualnych dolegliwości neurologicznych wskutek udaru

--------------------------------------------------
Note added at 55 Min. (2019-11-28 17:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.mp.pl/pacjent/objawy/86449,zaburzenia-ruchomosci...


--------------------------------------------------
Note added at 56 Min. (2019-11-28 17:52:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-narzadu-wzro...

Katarzyna Fayterna
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Wstawski
28 mins




Reference comments


58 mins
Reference: niedowład to częściowe porażenie

Reference information:
Dwie odpowiedzi są poprawne:

Zaburzenia ruchów oczu (zwrotów) mogą być spowodowane uszkodzeniem ośrodków i szlaków zarządzających obuocznymi ruchami oczu na skutek chorób neurologicznych. Powstaje wówczas porażenie spojrzenia. Natomiast w zezie porażennym porażenie lub niedowład, czyli częściowe porażenie, dotyczy jednego mięśnia lub kilku mięśni gałki ocznej.

Mariusz Wstawski
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search