PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

in der Leere herumstocherte

Polish translation: przeczesywał próżnię

07:12 Mar 25, 2015
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / literatura
German term or phrase: in der Leere herumstocherte
cytat z powieści: "Sie hörte sich selbst zu, während ihr Verstand
auf der Suche nach einer Erklärung in der Leere herumstocherte,
die in ihrem Kopf herrschte."
pasjonatka77
Polish translation:przeczesywał próżnię
Explanation:
Kognitywny obraz, który leży u podłoża tego idiomu, to żołnierze dźgający bagnetami w stogu siana w poszukiwaniu ukrywających się ludzi lub ukrytych przedmiotów.

https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=IAAVVfuGLo7rObaRgPAE&gws...

Mam dwie propozycje, myślę, że druga jest lepsza.

Wsłuchiwała się w siebie, podczas gdy umysł szukał wyjaśnień w próżni, panującej w jej głowie.

Wsłuchiwała się w siebie, podczas gdy umysł w poszukiwaniu wyjasnień przeczesywał próżnię, panującą w jej głowie.

--------------------------------------------------
Note added at 2 dni  7 min (2015-03-27 07:19:36 GMT)
--------------------------------------------------

- liczba pojedyncza "wyjaśnienia", a nie "wyjaśnień"
- przed "umysł" zrezygnowałem z zaimka dzierżawczego "jej", języki germańskie znacznie chętniej stosują tych zaimków, w polskim byłoby to nadmierne użycie
Selected response from:

Sebastian Kruszelnicki
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przeczesywał próżnię
Sebastian Kruszelnicki
5Rozum po omacku starał się znaleźć wyjaśnienie
Witold Palka


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Rozum po omacku starał się znaleźć wyjaśnienie


Explanation:
znaczenie jak wyżej, ale po polsku trzeba to inaczej sformułować... W zalezności od kontekstu/tempa/stylu itp.

Witold Palka
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 days 2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przeczesywał próżnię


Explanation:
Kognitywny obraz, który leży u podłoża tego idiomu, to żołnierze dźgający bagnetami w stogu siana w poszukiwaniu ukrywających się ludzi lub ukrytych przedmiotów.

https://www.google.pl/?gfe_rd=cr&ei=IAAVVfuGLo7rObaRgPAE&gws...

Mam dwie propozycje, myślę, że druga jest lepsza.

Wsłuchiwała się w siebie, podczas gdy umysł szukał wyjaśnień w próżni, panującej w jej głowie.

Wsłuchiwała się w siebie, podczas gdy umysł w poszukiwaniu wyjasnień przeczesywał próżnię, panującą w jej głowie.

--------------------------------------------------
Note added at 2 dni  7 min (2015-03-27 07:19:36 GMT)
--------------------------------------------------

- liczba pojedyncza "wyjaśnienia", a nie "wyjaśnień"
- przed "umysł" zrezygnowałem z zaimka dzierżawczego "jej", języki germańskie znacznie chętniej stosują tych zaimków, w polskim byłoby to nadmierne użycie

Sebastian Kruszelnicki
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  phoebus
2 days 9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search